ҚР Парламенті Мәжілісіндегі отырыс

11.01.2022

Қазақстан президенті Қасым-Жомарт Тоқаев ҚР Парламенті Мәжілісіндегі отырыста сөз сөйледі.

 

Мемлекет басшысының негізгі тезистері.

 

- Қазақстанда ҰҚШҰ-ның бітімгершілік миссиясы сәтті аяқталды. Екі күннен кейін ҰҚШҰ біріккен бітімгершілік контингентін кезең-кезеңімен шығару басталады. ҰҚШҰ әскерлерін шығару процесі 10 күннен аспайды.

 

- Күштік құрылымдардың шешім қабылдаудағы дербестігін қамтамасыз етіп, олардың басшыларының жауапкершілігін арттыру қажет.

 

- Ұлттық қауіпсіздік комитеті уәкілетті орган ретінде осы диверсиялық жұмысқа нақты баға бере алмады және бергісі келмеді. Ұлттық қауіпсіздікке төнген қауіпті көрмеді. Шабуылды ұйымдастырушылар тек кез-келген жағдайда пайда болатын себеп таба алды. Құрал ретінде автогаз бағасының өсуіне байланысты халықтың наразылығы қолданылды.

 

- Қазақстанға қарсы террористік соғыс басталды. Жау жоғары қатыгездікті көрсетті.

 

- Қазақстан ҰҚК тәртіпсіздік жағдайында ұлттық қауіпсіздікке төнген қауіпті байқамады. Террористік шабуылдар көптеген жылдар бойы дайындалды.

 

- Қарулы Күштердің, құқық қорғау құрылымдарының, Ұлттық қауіпсіздік, сыртқы барлау органдарының жұмысын қайта құру міндеті тұр.

 

- Террористік шабуылдардың артында тұрған адамдармен күресу өте маңызды. Тәртіпсіздіктерді арнайы тергеу жедел тобы анықтайды.

 

- LRT құрылысы жобасы бойынша оңтайлы шешімдер қабылдау қажет, себебі құрылысты бұзу ақша мен уақытты жоғалтуды білдіреді. Осы жобаны пайдаланудың ықтимал нұсқаларын айқындайтын отандық және шетелдік сәулетшілер мен урбанистерді шақырудан басқа амал жоқ.

 

- Мен Үкіметке ӨКМ операторының кәдеге жарату алымын әкімшілендіруді тоқтату және кәдеге жарату алымына билік ету жөнінде шаралар қабылдауды тапсырамын. Мұнымен мемлекеттік ұйым айналысуы тиіс.


- Билік өкілдеріне шабуыл жасағаны және заңды талаптарға бағынбағаны үшін жауапкершілікті күшейту керек.

 

— Ұлттық Банкке Қаржы мониторингі және Қаржы нарығын реттеу агенттіктерімен бірлесіп, барлық транзакциялар мен елден қаражатты негізсіз шығаратын тұлғаларды нақты бақылауды, тексеруді және бақылауды қамтамасыз етуді тапсырамын.


- Көліктік және материалдық-техникалық қамтамасыз ету мәселесін шешу, ҚР Ішкі істер министрлігі мен Ұлттық ұланның арнайы мақсаттағы бөлімшелерінің санын ұлғайту, жауынгерлік әзірлік деңгейін арттыру, қажетті арнайы көлік құралдарымен толық жарақтандыру. Барлық күштік органдардың арнайы бөлімшелері қызметкерлерінің еңбекақысын көбейту керек.

 

- Үкімет мүшелері мен депутаттардың, сондай-ақ, әрине, әкімдердің еңбекақыларын атап өтемін. Өткен жылдың соңында бұл мәселе қоғамда белсенді талқыланды. Негізінде, аталған санаттағы мемлекеттік қызметшілердің жалақысы жеткілікті деп санаймын. Сондықтан Үкімет мүшелерінің, өңірлер әкімдерінің және депутаттардың жалақысын көтеруге бес жылдық мораторий жариялау мүмкін деп санаймын.

 

- Армияның жауынгерлік қабілетін түбегейлі арттыру керек. Қысқа мерзімде арнайы операциялар күштерінің қолбасшылығын құрыңыз. Бесінші-шекара қызметін ұйымдастыру және басқару қағидаттарын қайта қарау. Мемлекеттік шекараның әскери күзетінен жұмыстың жедел әдістеріне екпін түсірген реформаларға тексеру жүргізу.


- Тұтастай алғанда, шенеуніктердің азаматтармен диалогының тиімділігі бұрынғысынша төмен екенін атап өту қажет. Мемлекеттік органдардың басшылары халықпен қарым-қатынас жасауды білмейді, кейде тіпті қорқады. Үкімет мүшелері өңірлерге тұрақты түрде баруға тиіс, ал өңірлердің әкімдері әрбір елді мекеннің тұрғындарымен тұрақты кездесулер өткізуге міндетті.

 

- Қоғамдастықтың қызметін, соның ішінде сыртқы әскери, қылмыстық, қаржылық барлауды толығымен қайта құрып, әртүрлі күш құрылымдары арасындағы тиімді үйлестіруді қамтамасыз ету керек. Дағдарыс жағдайларында мемлекеттік органдардың іс-қимыл алгоритмдерін өзектендіру, ведомствоаралық үйлестіруді күшейту, барлық әлеуетті құрылымдардың жедел және әскери-техникалық үйлесімділігін жолға қою.

 

- Біз мемлекет пен азаматтар – біртұтас дүние екенін айқын түсінуге тиіспіз. Бұл ұғымдар бөлінбейді, әсіресе елдің қауіпсіздігіне қатысты сөз қозғалғанда.

 

- Инфляцияны төмендету бойынша жоспарлы жұмыс қажет. "2025 жылға қарай нысаналы дәліз 3-4%. Үкімет Ұлттық банкпен және "Атамекен" палатасымен бірлесіп инфляцияны бақылау жөнінде шаралар кешенін әзірлеуі тиіс. Ол импортқа тәуелділікті азайту, артық делдалдықты азайту шараларын және ақша-кредит саясатының құралдарын қамтуы керек.


- Діни экстремизмге қарсы іс-қимыл бойынша жүйелі шаралар кешенін іске асыру қажет. Ешқандай жағдайда оның қылмыспен, әсіресе қылмыстық-атқару жүйесі мекемелерінде араласуына жол бермеу керек. Жақын арада біз Қауіпсіздік кеңесінің отырысын өткіземіз, онда барлық осы міндеттерді іске асырудың нақты бағыттарын қарастырамыз.

 

- Президент Бас прокуратураға Қаржы министрлігімен, Қаржы мониторингі агенттігімен, басқа да мүдделі органдармен бірлесіп кешенді тексеру жүргізіп, Қытаймен кедендік шекарада тәртіп орнатуды тапсырды.

 

- Мен "Қазақстан халқына" қоғамдық әлеуметтік қор құруды тапсырамын, ол денсаулық сақтау, білім беру, әлеуметтік қолдау салаларындағы нақты проблемаларды шешумен, мысалы, сирек кездесетін аурулары бар балаларға көмек көрсетумен айналысатын болады. Өйткені, көптеген отбасылар үшін емделуге кететін шығындар өте ауыр, біз қалаларда, аудандарда, кенттерде, ауылдарда балаларға арналған спорт нысандарын саламыз, қабілетті балаларға көмектесеміз. Біз мәдениетті қолдаймыз, Алматыға қорқынышты трагедиядан айығуға көмектесеміз.

 

- Қасым-Жомарт Тоқаев Қазақстанның Даму банкінің қызметін қайта құруды тапсырды.


- Негізгі ақпараттық жүйелердің интеграциялануына қарамастан, мемлекеттік органдар бұрынғысынша макулатура мен мағынасыз хат алмасуды жетілдіруде. Мемлекет басшысының айтуынша, мемлекеттік органдардың ақпараттық жүйелерінің деректерін ресми деп тану қажет және қағаз жүзінде қайта бекітуді талап етпейді.

 

- Біз едәуір тұрақты аударымдарды күтудеміз, мен "Қазақстан халқына" ірі бизнес тарапынан тұрақты аударымдарды айтып отырмын. Тұңғыш Президент-Елбасының арқасында елімізде өте табысты компаниялар тобы және тіпті халықаралық стандарттар бойынша бай адамдар тобы пайда болды. Қазақстан халқына құрмет көрсетіп, оған жүйелі және тұрақты негізде көмектесетін уақыт жетті деп санаймын. Сондықтан Үкімет компаниялар тобын анықтап, олармен Қорға жыл сайынғы жарналардың мөлшерін келісуі керек.

 

— Мемлекет ішкі және шетелдік инвесторлардың сенімін қалпына келтіру үшін барлық қажетті шараларды қабылдайды деп сендіре аламын. Мемлекеттің инвесторлар алдындағы барлық міндеттемелері мен кепілдіктері толық көлемде орындалатын болады.

 

-Премьер-Министрге үш апта ішінде Үкіметтің 2022 жылға арналған іс-қимыл бағдарламасын әзірлеуді тапсырамын. Оны ақпан айының басында Үкіметтің кеңейтілген отырысында қарастырамыз.

 

- "Самұрық-Қазына" Қоры мен өзге де ұлттық компаниялардың сатып алу тәртібін тұтастай қайта қарау керек. Өткен жылы реттелетін сатып алулар туралы заң шықты, бірақ көптеген мәселелер бұрынғысынша заңға тәуелді актілер мен Қордың өзінің шешімі деңгейінде шешілуде. "Самұрық-Қазына" ұлттық әл-ауқат қоры" акционерлік қоғамының ережелері мен рәсімдерін ҚР Қаржы министрлігімен және Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігімен үйлестіруді қамтамасыз ету қажет.

 

- Бүкіл әлемде коронавирустың жаңа өршуі басталды. Қазақстанда сырқаттанушылықтың күрт өсуі байқалады, тәулігіне екі мыңнан астам жаңа жағдай тіркеледі. Пандемия кезеңінде инфекциялар саны бір миллионнан астам адамды құрады. Сондықтан босаңсып, коронавируспен күресуді жалғастыру маңызды. Бұл да жаңа Үкіметтің басты міндеті болуы тиіс.

 

- Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев Ұлттық банк пен Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігіне нарықтың сыртқы және ішкі қатысушылары тарапынан теңгеге деген сенім толық қалпына келгенше валюта нарығының тұрақтылығын қамтамасыз етуді тапсырды.


- Есеп үшін есеп беру және бақылау үшін бақылау өткенге айналуы керек. Соңғы нәтиже процесстен гөрі маңызды. Нақты шешімдерді негізсіз қиындататын және баяулататын барлық процестер жойылуы керек.

 

- Бюджетаралық қатынастардың түбегейлі реформасы да пісіп-жетілді. Үкіметке заңнамалық өзгерістер пакетін әзірлеуді тапсырамын.

 

- Жоғары білімнің қолжетімділігі өзекті мәселе болып отыр. Елдің халық тығыз орналасқан өңірлерінен келген жастар үшін нысаналы гранттар бөлуге ерекше назар аудару қажет.

 

- 2025 жылға қарай елімізде беделді шетелдік университеттердің кемінде бес филиалын ашу қажет деп санаймын. Бұл ретте техникалық еңістігі бар ЖОО-ның екі филиалын еліміздің батысында ашу қажет.

 

- Жалпы, бәріміз білімге деген көзқарасты өзгертуіміз керек. Гуманитарлық мамандықтарға әуестену кезеңі өтті. Техникалық мамандықтарға басымдық беру керек. Инженерлер мен өнеркәсіпшілердің жаңа буынын өсіру қажет.

 

- Мұғалімдер жетіспейтін өңірлер үшін қолдау шараларының тиісті пакетімен үздік педагогтерді тартудың арнайы бағдарламасын әзірлеуді тапсырамын.

 

- Қыркүйек айында өзімнің кезекті Жолдауымда азаматтық қоғаммен және сарапшылармен кең және сындарлы диалог негізінде дайындалатын саяси реформалардың жаңа топтамасын ұсынамын. Мемлекет те өзінің негізгі функцияларының толыққанды әрі сапалы орындалуын қамтамасыз етуге тиіс. Мемлекет заңдылық пен құқықтық тәртіптің сақталуына, меншік құқығы мен азаматтардың құқықтары қауіпсіздігінің қорғалуына кепілдік беруге, әлеуметтік игіліктер мен сапалы мемлекеттік қызметтерді қамтамасыз етуге тиіс.

 

- Қазақстан өңірлерінің біркелкі дамымағаны баршаға мәлім. Сәйкессіздіктер әлеуметтік ыңғайсыздықтың, көші-қон көңіл-күйінің өсуінің алғышарттарын жасайды. Соңғы оқиғалар батыс және оңтүстік өңірлерді жұмыспен қамтудың өткір проблемасын көрсетті. Онда туу деңгейі жоғары, ал экономика жұмыс орындарын құрумен қатар жүрмейді. Сондықтан жүйелі индустрияландыру, шағын және орта бизнеске жәрдемдесу, осы салаларда көрсетілетін қызметтер секторын дамыту өңірлік емес, ұлттық басымдық болып табылады.

 

- Мемлекет басшысы Үкіметке "Ауыл – ел бесігі", "Бизнестің жол картасы" бағдарламалары аясында өңірлер үшін жекелеген бағыттар әзірлеуді тапсырды.

 

- Әрбір басқарушылық деңгейде кедейшілікті төмендетудің нақты көрсеткіштерін белгілеу керек. Жұмысқа орналасуға мұқтаж азаматтардың нақты санын анықтау қажет.

 

- Мемлекеттік басқару жүйесі кешенді реформалауды талап етеді. Кадр әлеуетінің төмендігін, формализмді, сыбайлас жемқорлықты, кадрлардың тұрақтамауын мойындау қажет. Мемлекеттік қызметке кадрларды іріктеу жүйесін жетілдіру, оқуға түсу үшін артық тосқауылдар мен тосқауылдарды алып тастау керек. Меритократия қағидаты қызмет бойынша қабылдау мен жоғарылатудың нақты қағидаты болуға тиіс. Мемлекеттік қызмет кез келген қазақстандыққа ашық болуға тиіс. Мемлекеттік қызметтен шығу тәртібін де оңайлатқан жөн. Кейбір бастамашыл шенеуніктер өз кабинеттерінде шалбарын жылдар бойы отырғыза алады, олар жас және перспективалы жігіттердің өсуіне жол бермейді, мемлекеттік аппараттың тиімділігін төмендетеді, мұндай шенеуніктермен оңай қоштасу керек.

 

- Үкіметке "Атамекенмен" бірлесіп, екі ай мерзімде халықтың табысын арттыру жөніндегі бағдарлама қабылдауды тапсырамын.


- Үкімет Әлеуметтік кодекстің уақытылы қабылдануын қамтамасыз етуге тиіс. Осы құжат шеңберінде біз әлеуметтік саясатты пандемия сын-тегеуріндері мен жинақталған проблемаларды ескере отырып, жаңа болмысқа бейімдеуіміз керек. Әлеуметтік кодекс жаңа қоғамдық шарттың негізгі элементі болуға тиіс.

 

- Үкіметке "Жастар практикасы" және "Алғашқы жұмыс орны" жобаларына қатысу ұзақтығы мен еңбекақы мөлшерін арттыру мүмкіндігін қарастыруды тапсырамын. Жастардың және халықтың осал топтарының іскерлік бастамаларын іске асыру үшін жағдай жасау маңызды. Үкіметке тиісті грантты екі есе — 400 АЕК-ке дейін ұлғайту мүмкіндігін пысықтау тапсырылады.

 

 



Қарау саны: 2014
Сақталған: 22.12.2024






... күте тұрыңыз

Хорошая погода, не так ли?

Таратылымға жазылу


Операция сәтті аяқталды.



ҚАТЕ!