ЭЫДҰ шолу

25.10.2021

Италияның экономикалық жағдайына шолу жасау[1]

 

Италия үкіметі ауқымды пандемиядан кейін денсаулық сақтау жағдайын бақылауға және тіршілік ету мен фирмаларға жомарт қолдау көрсетуге басымдық беруде. COVID кезекті толқындары қозғалысқа кеңінен шектеулер енгізу қажеттілігін тудырды. Италия өлімге әкелген жағдайлардың ерте және күрт өсуіне жауап ретінде 2020 жылдың наурыз айында қатаң ұлттық оқшаулауды енгізген ЭЫДҰ-ның алғашқы елі болды.

 

2021 жылдың қыркүйегіне қарай Үкімет халықтың 80% - ын вакцинациялауды жоспарлап отыр. Иммунитеті бар немесе covid-ке тестілеуден өткен вакцинацияланған адамдарға арналған жасыл паспорт туризм мен ойын-сауықтың қарқынды байланыс секторларын қауіпсіз түрде қайта ашуды жеңілдету мақсатында 2021 жылдың 15 маусымынан бастап енгізілді.

 

Пандемияның экономикалық және әлеуметтік әсері айтарлықтай болды. Бірінші және одан кейінгі бұғаттардың қарқындылығы 2020 жылғы сәуірде ЖІӨ-нің күрт төмендеуінен көрініс тапты, бұл 2020 жылы ЖІӨ-нің 8,9% - ға қысқаруына әкелді, ал өз кезегінде бұл ЭЫДҰ-дағы ең жоғары көрсеткіштердің бірі болып табылады. Бұл ішінара итальяндық ЖІӨ құрылымының нәтижесі болды: басқа ірі еуропалық елдермен салыстырғанда қарқынды байланыс қызметтері экономиканың едәуір бөлігін құрайды. Туризмге ЖІӨ-нің шамамен 6%-ы және жанама түрде ЖІӨ-нің 13% - ы тиесілі. Шетелдік туризмге ЭЫДҰ-ға мүше көптеген елдердегідей ел ішіндегі белсенділіктің 42% - ы келеді.

 

Шығындарды шектейтін сақтық шаралары мен қызметтің шектеулеріне байланысты үй шаруашылықтарының жалпы жинақтары 2020 жылы ЖІӨ-нің 17,5% - ына дейін күрт өсті. Қызмет пен тұтынуға шектеулер жеңілдеген сайын жинақтау нормалары да төмендеді.

 

Жинақтардың өсуіне және инвестициялардың қысқаруына қарай ағымдағы операциялар шотының профициті 2020 жылы ЖІӨ-нің 3,7% - ына дейін ұлғайды.

 

Жұмыссыздық деңгейі 2019 жылы 10%-дан 9,3% - ға дейін төмендеді, себебі COVID-19 шектеулері мен әлсіз еңбек нарығы 2020 жылы жұмыс күшін 3,4% - ға азайтты. Орташа білікті жұмысшылар ең көп зардап шекті.

 

Саясаттың көрсеткен шаралары дағдарыстың фирмалар мен үй шаруашылықтарына әсерін жеңілдетті, бірақ халықтың осал топтары әлі де қатты зардап шегіп жатты.

 

COVID-19 дағдарысының салдарын жеңілдетуге арналған Италияның салық-бюджет саясатының негізгі шаралары. Италия үкіметі компанияларды, жұмыс орындарын және үй шаруашылықтарын COVID-19 соққысынан қорғаудың кең ауқымды шараларын мақұлдады. Үкімет бұл шаралардың жалпы құнын 2020 жылы 108 млрд еуроға (2020 жылғы ЖІӨ-нің 6,6%) және 2021 жылы 72 млрд еуроға (ЖІӨ-нің 4,1%) бағалады.

 

Негізгі шараларға келесілер кіреді:

• Фирмаларға тікелей ақшалай субсидиялар: фирмалар айналымдағы шығындардың көлеміне байланысты ақшалай субсидияларға ие болды.


 Фирмаларға арналған несиелік кепілдіктер: 500 млрд еуродан астам сомаға несиелік кепілдіктер берілді. Шағын, орта және ірі фирмалар үшін мемлекеттік кепілдіктердің схемалары кеңейтілді, сонымен қатар жаңа ШОБ несиелеріне арналған тегін кепілдік енгізілді. Ең көп зардап шеккен салалардағы ШОБ несиелерді өтеуге 2021 жылдың желтоқсанына дейін мораторий алды.

 

• Қысқа мерзімді жұмыс және жұмыспен қамтуды қолдау шаралары: Италияда қолданыстағы қысқа мерзімді жұмыс схемасы кеңейтіліп, қамтылуы барлық секторлар мен компанияларға кеңейтілді, ал қорларға қол жеткізу шығындары қысқартылды.


• салықтар мен әлеуметтік жарналардың кейінге қалдырылған төлемдері: салықтар мен әлеуметтік қамсыздандыру жарналарын төлеу ең көп зардап шеккен секторлардағы барлық фирмалар үшін, сондай-ақ кірісі 2 миллион еуродан төмен барлық секторлардағы барлық фирмалар үшін кейінге қалдырылды. ҚҚС төлемдері ең көп зардап шеккен провинцияларда жұмыс істейтін барлық фирмалар мен өзін-өзі жұмыспен қамтығандар үшін кейінге қалдырылды.


• Үй шаруашылықтарының табыстарын қолдау: қысқа мерзімді жұмыс схемаларын пайдаланбағандарға бірнеше біржолғы төлемдер төленді, оның ішінде өзін — өзі жұмыспен қамтығандар мен маусымдық жұмысшылардың әртүрлі санаттарына ақшалай төлемдер төленді; және қауіп тобындағы табысы төмен отбасылар үшін 400-ден 800 еуроға дейінгі қосымша ай сайынғы шұғыл қолдау көрсетілді.

 

 • Табыстарын жоғалтып алудан зардап шегуші мемлекеттік органдарды қолдау: бюджеттік трансферттер қосалқы ұлттық билік органдарына, мемлекеттік органдарға және мемлекеттік кәсіпорындарға берілді.


Бірқатар шаралар 2021 жылдың 30 маусымынан бастап ірі фирмалардан және 2021 жылдың 31 қазанынан бастап кіші фирмалардан жұмыстан босатуға тыйым салуды тоқтатудың ықтимал салдарын өтеуге арналған. Өз қызметкерлерінің санын азайтпайтын фирмалар 2021 жылдың соңына дейін қысқа мерзімді жұмысқа тегін қол жеткізе алады.

 

COVID-19 дағдарысы кейбір макроқаржылық осалдықтарды күшейтті. ЭЫДҰ-ның аналогтарымен салыстырғанда ақша қаражатының деңгейі салыстырмалы түрде төмен итальяндық фирмалар үшін несиелендірудің өсу қарқынының артуы өмірлік маңызды факторға айналды. 2020 жылы Италияда банкроттықтың саны әлемдік қаржы дағдарысы кезіндегі 58,1% - ға өсуімен салыстырғанда 22,7% - ға төмендеді.

Қолдау шараларының біртіндеп күші жойылып жатқандықтан, банкроттықтың саны артады.


Қаупі жоғары фирмалардың үлесі (дефолттың ықтималдығы 5% - дан жоғары) 2020 жылдың соңына қарай COVID дағдарысына дейінгі 10% - дан 14% - ға дейін өсті.


COVID дағдарысына жауап ретінде үкімет жомарт салық жеңілдіктерін ұсына отырып, банктерді 2020 жылы проблемалық несиелерді сатуды жалғастыруға қосымша ынталандырды. Банкроттық санының азаюына және белсенділіктің төмен деңгейіне қарамастан, банктер 2020 жылы шамамен 30 миллиард еуро сата алды.


Тұрақтылықты қалпына келтіру мен арттырудың Ұлттық жоспарында инвестициялар мен құрылымдық реформаларға басымдық беріледі. Үкімет үй шаруашылықтары мен компанияларға 2021 жылы және аз дәрежеде 2022 жылы өндірістік әлеуетті сақтауда айтарлықтай қолдау көрсете отырып, қысқа мерзімді перспективада өсуді қолдауға ниетті.


Жасыл, цифрлық және технологиялық инвестицияларға бағытталған мемлекеттік инвестициялық шығыстар 2022 жылдан бастап 2010 жылдан 2020 жылға дейінгі кезеңдегі орташа 2,5% - бен салыстырғанда ЖІӨ-нің 3% - ынан жоғары болып қалады. Қалпына келтіру және тұрақтылықтың Ұлттық жоспары Италияның экономикалық өсуін жеделдету үшін 235 миллиард еуроға арналған құрылымдық реформалар мен шығындардың жоспарларын ұсынады.


Қаржыландыру ЕО-ның келесі буын қорларынан 205 миллиард еуроны қамтиды. Италия барлық 68,9 млрд еуроны грант түрінде және 122,6 млрд еуроны қалпына келтіру және тұрақтылық қорынан қарыз ретінде, сондай-ақ РЕАКТТ-ЕО қорларынан 13,5 млрд еуроны пайдалануға ниетті.[2]. Экологиялық энергия басымдық болып табылады.

 

Инвестициялық шығындардың мерзімі мен сапасы бағалауға да әсерін тигізеді. Үкіметтің бағалауы бойынша, инвестициялардың тиімділігі мен сапасына қарай өсуге әсері Banca d ' Italia бағалауы бойынша 1,8-ден 3,6 тармақшаға дейін өзгеруі мүмкін, қалпына келтіру мен тұрақтылықтың Ұлттық жоспарында көрсетілген инвестициялар инвестициялар тез жұмсалған жағдайда ЖІӨ-ні 2,5 жылы шамамен 2024% - ға арттыруы мүмкін. Егер инвестициялар жеке инвестицияларды тартуда табыспен аяқталса, олардың саны 2026 жылы 3,5% - ға дейін өсуі мүмкін.

 

Үлестік қаржыландыруға қол жетімділікті жақсартудың бизнеске инвестицияларды ынталандыруы мүмкін. Қаржыландыру көзі ретінде итальяндық фирмалар, әдетте, капиталға емес, банктік несиелерге сүйенеді. Басқа елдердегідей, Италияда леверидж бен инвестициялар арасында күшті теріс байланыс бар.

 

Қарызды қаржыландыруға салықтық ынталандыруды жою немесе азайту өнімділіктің диффузиясын арттыруға ықпал етуі мүмкін. Италияның корпоративті капиталға салық жеңілдіктері (ACE) компаниялардың капиталды пайдалануды қолдаудағы алдыңғы қатарлы халықаралық тәжірибесімен танылды.


Банктік емес қаржыландыру арналарын дамыту Италия ШОК үшін қол жетімділікті жақсартуға ерекше назар аудара отырып, нарықтық қаржыландыруды пайдалануды алға ілгерілету үшін бірнеше ынталандырманы енгізді.


Ол келесілерді қамтиды:

* Акциялар листингін қолдау, соның ішінде ШОК үшін.

* Корпоративтік облигацияларды қаржыландыруға қолжетімділікті кеңейту.

* Венчурлік қорлар мен шағын және орта бизнеске инвестицияларды ынталандыру.

 

Жасыл ауысу көміртегі шығарындыларына баға белгілеу бойынша сенімді, ұзақ мерзімді міндеттемелерді талап етеді. Италия көміртегі шығарындыларын азайту, жаңартылатын энергия көздерінің жоғары үлесі және кәдеге жаратудың жоғары деңгейі тұрғысынан ЕО және ЭЫДҰ-ның басқа елдерімен салыстырғанда біршама жақсы нәтижелер көрсетуде.


2021 жылдың наурызында Италия 8,5 миллиард еуроға өзінің алғашқы жасыл облигацияларын шығарып, Еуропада көлемі бойынша бесінші эмитент атанды.

 Электр, жылу және көлік парниктік газдар шығарындыларының негізгі көзі болып қала беруде. Елде Еуропадағы жан басына шаққандағы автомобильдердің ең жоғары үлесінің бірі байқалады, бірақ олардың 0,1%-дан астамы электрмобильдерге тиесілі.


Үкімет ЕО-ның шығарындыларды 2030 жылға қарай 55%-ға азайту жөніндегі жаңа мақсатына өзінің Ұлттық қалпына келтіру және тұрақтылық жоспарында парниктік газдар шығарындыларының негізгі көздерін көрсетіп жауап қатты.


* Жел, экологиялық таза сутегі және биомассаны қоса алғанда, жаңартылатын энергия көздерінің қуатын арттыру, сондай-ақ жаңартылатын энергия көздеріне жылдам инвестициялау үшін нормативтік кедергілерді азайту үшін жақында қабылданған заңнамалық реформалар.

Министрлік келесі онжылдықта ел 65-70 ГВт жаңартылатын энергия көздерін қосымша орнататынын мәлімдеді. Сондай-ақ, аккумуляторлар мен желіаралық қосылыстар сыйымдылығының өсуі болжануда.


* Көлік шығарындыларына қарсы күрес. Жоғары жылдамдықты темір жолдарға салынған инвестициялар едәуір - шамамен 24 миллиард еуроны құрайды. Зарядтау станцияларының инфрақұрылымын қолдау арқылы электрмобильдерге деген субсидиялар 0,74 млрд еуро көлемінде өсуде. Норвегия мен Австрияда жасалғандай, тұтас тәсіл реттеу мәселелері бойынша тығыз қалалық ынтымақтастықты ынталандырудан анағұрлым көп пайда көретін болады.


* Ғимараттардың энергия тиімділігін арттыру. 18,5 млрд еуро көлемінде жеңілдіктер енгізілді, оның ішінде Қайырымдылық қорынан 4,6 млрд еуро жұмсалды. Бұл заңнамалық реформалармен қатар жүргізілуде, бұл өз кезегінде ғимараттарды қалпына келтіруді бұрынғыға қарағанда келісуді тездетіп, жеңілдетуде.


* Өкімхатты экономиканы қолдау. Еуропадағы рециклингтің ең жоғары көрсеткіштерінің бірі Италияда, қалдықтарды төрт ағынды жинау жүйесі, микропластикты қолдануға тыйым салу және пластикалық қаптамаларды өндірушілер төлейтін қаржылық төлемдер сияқты тиімді нормативті актілермен қамтамасыз етілген.


Көміртектің неғұрлым жоғары бағасына көшу осыған байланысты үлестіру шығындары мен бәсекеге қабілеттілікті нақты түрде реттеуі керек. Көміртегі шығарындыларына салынатын жоғары салык көміртегі сұранысын азайтады және кірісті арттыратын болады, бірақ сонымен қатар үй шаруашылықтарының төмен деңгейіне әсер етеді. Бұл үй шаруашылықтарына өтемақы қажет болады.


* Швейцарияда жылыту үшін отынға пайдаланылатын көміртегі шығарындыларына салық енгізуді өтеу мақсатында салық түсімдерінің үштен екісі жұмыс күшіне салынатын салықты төмендетуге, ал үштен бірі энергия тиімділігі мен жаңартуға инвестициялауға бағытталады.


Мемлекеттік сектор реформаларын ілгерілету үшін өнімділік жөніндегі кеңестерді пайдаланудағы ЭЫДҰ елдерінің тәжірибесі. ЭЫДҰ-ның көп елдері саясатты әзірлеумен және оның артықшылықтарын таратумен айналысатын, ресурстармен жақсы қамтамасыз етілген тұрақты органдарды құру өз кезегінде реформаларды жеделдетуі мүмкін екеніне көз жеткізуде. Оларды көбінесе "өнімділік жөніндегі кеңестер" немесе комиссиялар деп атағанымен, үкіметтер жиі жағдайда жасыл өсу мен әлеуметтік мәселелерді, сондай-ақ мемлекеттік сектордың рөлі мен тиімділігін қамтуы мүмкін кең өкілеттіктерді белгілеуде.


Бұл органдар идеялар алмасудың тұғырнамасы бола алады және реформалар үшін ұлттық жауапкершілікті тереңдете отырып, оның ішінде іске асыруға жауапты мемлекеттік органдарда, ортақ пікір қалыптастыруға көмектеседі.


Бұл органдар үш негізгі түрге бөлінеді:

1. Аустралия, Чили және Жаңа Зеландиядағы өнімділік жөніндегі комиссиялар сияқты автономды тергеу органдары. Олар жақсы ресурстарға, күшті талдамалық дағдыларға ие және зерттеу мен кеңес беру өкілеттіктеріне ие.


2. Францияның Ұлттық өндіріс жөніндегі кеңесі, АҚШ-тың Экономикалық кеңесшілер кеңесі және Бельгияның ұлттық өндіріс жөніндегі кеңесі сияқты консультативтік кеңестер.


3. Норвегиялық өнімділік жөніндегі комиссиялар сияқты арнайы жұмыс топтары. Олар нақты мәселелерді бағалау үшін уақытша өкілеттіктермен құрылуы мүмкін.


Елдердің тәжірибесі көрсетіп отырғандай, бұл органдар автономды жұмыс істей алатын және күшті ішкі талдамалық, консультациялық және коммуникативтік дағдыларға ие болған кезде олар неғұрлым тиімді болады.


2019 жылы Италияда ұзақ банкроттық реформалар қабылданды. Бұл реформаларға фирма директорлары үшін жетілдірілген басқару рәсімдері, соттан тыс реттеуге ықпал ететін қарапайым рәсімдер және сот істерін шешуге көмектесу үшін банкроттық бойынша сарапшылардың мамандандырылған пулын пайдалану кіреді.


 Реформалар соттарда өткізілетін уақытты қысқартуға көмектесу керек, ал ерте алдын алу механизмдері қиын жағдайға тап болған фирмалар үшін түзету шараларын қабылдау жылдамдығын арттыруға жәрдемдесу керек. Бұл өзгерістер Италияда төмен болып табылатын дәрменсіздік рәсімдері бойынша қаражаттарды қайтару көрсеткіштерін жақсартуы мүмкін. 2020 жылдың бастапқы енгізу күні COVID дағдарысына байланысты 2021 жылдың қыркүйегіне ауыстырылды.


Салық реформалары жұмыс күшіне салынатын салықты төмендетуді қаржыландыруы мүмкін. 2019 жылы Италиядағы салық түсімдері ЭЫДҰ бойынша 33,8%-ға тең орташа көрсеткішпен салыстырғанда ЖІӨ-нің 42,4%-ын құрады. Салық құрылымын қайта қарау өсу үшін ең зиянды салықтарды азайту арқылы экономикалық өсуге ықпал етуі мүмкін.


Тұтыну салығы жұмыс күшіне салынатын салықтарға қарағанда өсуді көбірек қолдайды, бірақ талаптарды сақтау Италияда ҚҚС түсімдерінің өсуіне негізгі кедергі болып табылады.


Жалпы салық шығыстары 2021 жылы 68,1 млрд еуроны құрайды деп күтілуде және үкімет олардың 2023 жылы 65,1 млрд еуроға дейін болмашы төмендеуін болжуда.

 

ЭЫДҰ-ның қорытынды ұсынымдары.

Экономиканың қалпына келуі және жұмыспен қамтылу мақсатты болғанға дейін ұзақ мерзімді қаржылық қолдау қажет.


Бұл үшін келесілері қажет:

* аяқталмаған істерді тиімді басқару және азаматтық сот төрелігі бойынша сот рәсімдерінің жылдамдығын арттыру мақсатында сот ресурстарын ұлғайту.

* жұмыс орындарының өсуіне және құрылуына жәрдемдесу үшін мемлекеттік шығыстардың құрылымын жақсарту.

* мемлекеттік сатып алу жөніндегі шағын агенттіктерінің қызметін әлеуеті жоғары органдарға біріктіру.

* зейнетақы шығыстарын мерзімінен бұрын зейнетке шығу схемасына (100 квота) және 2021 жылдың желтоқсанында әйелдер мүмкіндігі деп аталатын және өмір сүру ұзақтығы мен зейнеткерлік жас арасындағы байланысты тез арада қалпына келтіруге мүмкіндік беру арқылы ұстап қалу.

* кәсіби қызметтерге қол жеткізу үшін нормативтік кедергілерді азайту

* реформалардың шығындары мен пайдасын анықтау және олар жайлы ақпараттандыру мен ұлттық консенсусқа қол жеткізу үшін ұлттық өнімділік кеңесін енгізу.

Сондай-ақ талаптарды неғұрлым қатаң сақтау, неғұрлым төмен салық шығыстары және жылжымайтын мүлік пен мұраға салынатын неғұрлым жоғары салықтар есебінен қаржыландырылатын жұмыс күшіне салынатын салықтарды оңайлататын және үнемі төмендететін тұтас салық реформасын жүргізу қажет.

 



[1] https://www.oecd.org/economy/italy-economic-snapshot

[2] Коронавирусқа қарсы инвестициялық бастама аясында жүзеге асырылатын дағдарыстарға жауап беру және дағдарысты қалпына келтіру шараларының бағдарламасы ұзақ мерзімді қалпына келтіру жоспарына көпір болып табылады. 

 



Қарау саны: 1319
Сақталған: 30.10.2024






... күте тұрыңыз

Хорошая погода, не так ли?

Таратылымға жазылу


Операция сәтті аяқталды.



ҚАТЕ!