ЭЫДҰ шолуы

04.11.2021


COVİD-19 дағдарысынан кейінгі салық және фискалдық саясат

Бастапқыда G20 Қаржы министрлері мен Орталық банктердің басқарушылары үшін итальяндық төрағалықтың өтініші бойынша дайындалған бұл есепте мемлекеттік салық-бюджет саясатының стратегияларын әзірлеу проблемалары мен мүмкіндіктері қарастырылған. 

Оңтайлы салық саясатын әзірлеуді және оны табысты іске асыруды қамтамасыз ету үшін директивалық органдар ескеруі тиіс кейбір негізгі ойларды бөліп көрсете отырып, салық-бюджет жүйелері әділдікті, өсу мен тұрақтылықты теңестіре алатындай етіп салық саясатын кешенді түрде қалай әзірлеуге болатынына баса назар аударылады.

COVID-19 пандемиясы денсаулық сақтау саласында жаһандық дағдарысқа алып келді және экономикалық белсенділіктің күрт төмендеуіне себеп болды. Саясаттың жедел және дәйекті шаралары экономиканы қалпына келтіруге ықпал етті, ал жаһандық ЖІӨ өзінің пандемияға дейінгі деңгейін қалпына келтіру процесінде. COVID-19 дағдарысына саяси ден қою кәсіпорындар мен үй шаруашылықтарына айтарлықтай қаржылық қолдау көрсетуді қамтыды, бұл жұмыспен қамтудың, кірістердің және өндірістің одан әрі төмендеуіне жол бермеді.

 

Пандемияның мемлекеттік қаржыға әсер етуінен басқа, елдер көптеген ұзақ мерзімді құрылымдық проблемаларға тап болды.

G20 елдерінің көпшілігі қалпына келтіру кезеңінен өткен сайын, елдер өздерінің салық және шығыс саясатын олардың жалпы салық-бюджет базасымен бірге түбегейлі қайта бағалауға мүмкіндік алады.

 

Мемлекеттік қаржыны қалыптастыратын экономикалық және әлеуметтік үрдістер. Ұзақ мерзімді құрылымдық үрдістердің кең спектрі бүкіл әлемдегі экономика мен қоғамның жұмысына әсер етеді. Құрылымдық үрдістерге өнімділіктің өсуінің баяулауы, цифрландырудың, автоматтандырудың және жасанды интеллекттің жеделдеуі, теңсіздіктің өсуі, халықтың қартаюы, жаһандану мен ұтқырлыққа байланысты өзгерістер, климаттың өзгеруі және қоршаған ортаның нашарлауы, сондай-ақ денсаулыққа қауіп-қатердің өсуі кіреді.

Экономикалық өсу баяулауда

Соңғы онжылдықта G20 елдерінің көпшілігінде еңбек өнімділігінің өсуі төмендеді. Бұл баяулаудың мүмкін себептері - бейімделу шығындары мен фирмалар арасында жаңа технологиялар мен инновациялардың жеткіліксіз таралуына байланысты соңғы инновация ағындарының ұнамсыз пайдасы; бизнес динамизмінің төмендеуі және ресурстарды қайта бөлу; және білім деңгейінің жоғарылауы.

Әлеуетті өсуді жеделдету үшін үкіметтер өршіл құрылымдық реформалар жүргізуі керек. Реформалардың дәйектілігі экономикалық қалпына келтіруді жеделдету үшін өте маңызды, бұл жақын болашақта жиынтық сұранысты төмендетпейтін және әсіресе экономикалық құлдырау кезеңінде жақсы әрекет ететін реформалардың басталуын білдіреді.


Мемлекеттік инвестициялар, егер олар өндірістік капиталды жинауға мүмкіндік берсе, ұзақ мерзімді өсуді де сақтай алады. Бұл, атап айтқанда, мемлекеттік инфрақұрылымдағы цифрлық желілерге, көлік пен энергетикаға, сондай-ақ білім беру мен денсаулық сақтауға салынатын инвестицияларға қатысты. Бұл тұрғыда Еуропалық Одақ пен АҚШ бастамалары құпталады.


Цифрландырудың жеделдеуі

COVID-19 экономиканы цифрландыруды жеделдетуге ықпал етті. Цифрландырудың негізгі проблемасы - білім беру мен оқытуға жұмсалатын мемлекеттік шығындардың өмір бойы маңыздылығын арттыра отырып, анағұрлым цифрлық әлемде цифрлық технологияларды қолдану дағдыларының аса маңызды болуында. Цифрландыру жұмысшыларға икемді бизнес-модельдерді ұсынатын «гиг-экономиканың» өсуіне байланысты да әсер етеді, бірақ салықтық бұрмалаулар мен әлеуметтік қорғау жүйелеріндегі олқылықтарға әкелуі мүмкін.


Сонымен, пандемия кезінде мектептердің жабылуы да балалар мен студенттерді оқытуға арналған цифрлық ресурстардың қол жетімділігінде, сапасында және пайдаланылуында бар олқылықтарды анықтады, бұл цифрлық технологияларға көшу деңгейін арттыру үшін қаражат қажет.


Салық-бюджет саясаты әлеуметтік қорғау жүйелері мен табыс салығы базасына жаңа жүктемелер мен шектеулер қоятын әлемді цифрландыруға бейімделуі қажет. Цифрландыру салық-бюджет саясаты қолдана алатын және қолдануы керек прогреске мүмкіндік береді, өйткені бұл инфрақұрылым мен дағдыларды инвестициялауды қажет етеді, сонымен бірге анағұрлым тиімді мемлекеттік басқаруды және салық талаптарын қатаң сақтауды қамтамасыз етеді. (мысалы, үлкен деректерді салық әкімшіліктері салықтық алаяқтықпен күресу үшін жиі қолданады).


Теңсіздіктің өсуі

Әр түрлі экономикалық және әлеуметтік өлшемдер бойынша өсіп келе жатқан теңсіздік мемлекеттік әлеуметтік бағдарламаларға қысымды күшейтеді және өсу мен саяси тұрақтылыққа нұқсан келтіреді. Еарықтық экономикасы дамып келе жатқан G20 елдерінде әлемдегі кедейшілікте өмір сүретін адамдардың жартысына жуығы әлі де тұрады.


Мұның себептерінің бірі тұтыну бағасының жоғары инфляциясы болып табылады. Әсіресе білім беру, энергия, денсаулық сақтау және тұрғын үй саласындағы күшті инфляция әлеуметтік ұтқырлықтың шектеулі мүмкіндіктерін күшейтті. Төмен көміртекті технологияларға көшу қысқа мерзімді перспективада, атап айтқанда, табысы төмен және орташа үй шаруашылықтары үшін энергияның қол жетімділігіне байланысты проблемалар тудыруы мүмкін.

Салық-бюджет саясаты теңсіздіктің әртүрлі формаларына тек прогрессивті салық салу және трансферт жүйесі арқылы ғана емес, сонымен қатар тең үлкен мүмкіндіктерге ықпал ету арқылы да қарсы тұра алады. Теңсіздікті сапалы білімге, денсаулық сақтауға, қол жетімді тұрғын үйге және үздіксіз білім беру бағдарламаларына қол жетімділікті жақсарту арқылы шешуге болады.


Мысалы, мол және регрессивті салық жеңілдіктерін шектеу сияқты мұраға салық салудағы өзгерістер қосымша әлеуметтік шығындарға арналған кірісті көбейте отырып, әл-ауқат теңсіздігі мәселесін ішінара шеше алады.


Атап айтқанда, дәстүрлі әлеуметтік қорғау жүйелерін қамтуға стандартты емес жұмыс нысандарын қосу теңдікті нығайтады. G20 және ЭЫДҰ бірқатар елдерінің үкіметтері жақында табыс салығын көтеріп, кірісті ұлғайту мақсатында ең көп төленетін және ауқатты үй шаруашылықтарына байлық салығын енгізді.

Салық саясаты салық салу саласындағы халықаралық ынтымақтастықтағы ағымдағы проблемалар мен прогресті де көрсетуі тиіс.



Халықтың қартаюы

"Үлкен жиырмалық" елдерінің көпшілігінде, әсіресе табыс деңгейі жоғары елдерде, туудың төмендеуі және өмір сүру ұзақтығының артуы нәтижесінде халық қартаюда. ЭЫДҰ-ның ұзақ мерзімді болжамдарына сәйкес, ЭЫДҰ-ның орташа елі мемлекеттік борыш коэффициенттерін тұрақтандыру үшін 2060 жылға қарай ЖІӨ-нің 8 п.т. құрылымдық кірістерін ұлғайтуды талап етеді.

Халықтың қартаюына байланысты болашақ қаржылық қысымды жеңілдетудің тиімді әдістерінің бірі жұмыспен қамту деңгейін арттыруға және қызмет мерзімін ұзартуға мүмкіндік беретінеңбек нарығындағы саясат реформалары мен мемлекеттік зейнетақы бағдарламаларын жүргізу болар еді.

Экологиялық тұрақтылық пен климаттың өзгеруі тез арада өзгерісті қажет етеді. Климаттың өзгеру салдарын және онымен байланысты жағымсыз тәуекелдерді жұмсарту саясаттың көптеген салалары бойынша кезек күттірмейтін іс-қимылдарды талап етеді, бұл ретте салықтар мен мемлекеттік шығыстар негізгі рөл атқарады. 

Шығарындылардың нөлдік деңгейіне қол жеткізу мақсатында көміртегі шығарындыларын қысқарту таяудағы онжылдықта аса маңызды басымдық болып табылады.

  • Салықтар немесе шығарындыларды шектеу жүйелері және шығарындыларға берілетін рұқсаттармен сауда жасау арқылы зиянды шығарындылар мен ластаушы қызметке қатысты тиімді баға белгілеу қажет.
  • Салық-бюджет саясаты ҒЗТКЖ, тікелей гранттар, мемлекеттік зерттеулер және дамудың алғашқы кезеңдерінде қолдау үшін салықтық ынталандыру арқылы экологиялық тұрақтылықты тікелей сақтай алады.
  • Кедей үй шаруашылықтарына, зардап шеккен өңірлер мен шағын кәсіпорындарға теріс әсерді азайту үшін өтемақы шараларының пакеттері қажет.

Инклюзивті және тұрақты экономикалық өсуге арналған салық реформасы.

COVID-19 дағдарысынан кейін мемлекеттік қаржыға деген көзқарасын қайта қарастыра отырып, елдер олар тап болатын құрылымдық үрдістерді және олардың проблемаларын ескерумен, салық саясатын бейімдеуі керек. Елдер мен директивалық органдар өзгеріп отырған экономикалық және әлеуметтік ландшафтты ескеретініне көз жеткізу үшін өздерінің салық жүйелерін және салық саясаты жөніндегі бұрынғы ұсынымдарын қайта бағалауы қажет.

Салық жүйелері COVID-19 дағдарысы нәтижесінде қарыз деңгейі едәуір өскен жағдайда өнімділіктің төмендеуіне және өсіп келе жатқан теңсіздікке байланысты мәселелерді шешуге ықпал етіп, бір уақытта кірісті көбейте алады.

Бизнесті және еңбек нарығын ресмилендіру деңгейін арттыру тұтастай алғанда мемлекеттік шығыстардың кірістерін, атап айтқанда, әлеуметтік қорғау жүйелерін ұлғайту үшін де, салық шығыстары туралы тиімсіз ережелерді қайта қарау үшін де шешуші мәнге ие болады. Денсаулық сақтау жүйесін қаржыландыруды жақсарту үшін әлеуметтік қамсыздандыру жарналары мен денсаулық сақтау салықтарының рөлін арттыру жолдарын іздеу де басымдыққа ие болуы керек.

Салық саясатын әзірлеу өлшемшарттарын қайта қарау

Салық саясаты әділеттілікке қайшылықты ынталандыру немесе әсер етуі мүмкін. Мысалы, климаттың өзгеру проблемасын шешу тұрғысынан кейбір елдер жасыл инвестициялар үшін ҒЗТКЖ-ға салық жеңілдіктерін енгізді немесе ғимараттарды оқшаулауды субсидиялады, сонымен бірге әлеуметтік шығындардан төмен мөлшерлемеде қазба отындары мен салықтық ластануды субсидиялауды жалғастыруда. Ал көміртегі бағасын көтерген кейбір елдер қызметтік көліктерді пайдалану үшін салық жеңілдіктерін беруді жалғастыруда немесе бензинге қарағанда дизель отынына салықты анағұрлым тиімдірек салуда.

Жеке табыс туралы айтатын болсақ, кейбір елдер жеке тұлғаларға салынатын табыс салығы мөлшерлемелерін кірісті бөлудің жоғарғы жағында көтерді, сонымен бірге жоғары табысы бар тұлғаларға пайда әкелетін мол және өте регрессивті салық шығындарын қамтамасыз етті.

Теңсіздікті одан әрі арттырудың құрылымдық үрдісі салық және трансферттік жүйенің қайта бөлу қабілетін жақсартуды талап етеді. Салық жүйесі мүмкіндіктер теңдігіне, гендерлік және нәсілдік теңдікке, ұрпақтар арасындағы теңдікке, өңірлік теңдікке және елдер арасындағы теңдікке нақты назар аудару үшін көлденең және тік теңдіктің стандартты тұжырымдамаларынан тыс теңсіздік нысандарын ескеруі керек.

Салықтар және күрделі салымдар

Салық құрылымдарын экономикалық қызметпен байланыстыратын бұрынғы зерттеулер салықтардың басқа салық санаттарымен салыстырғанда капитал мен еңбек кірісіне теріс әсерін атап өтті. Зерттеулер сонымен қатар тікелей салықтардан жылжымайтын мүлік салығы немесе тұтыну салығы сияқты жанама салықтарға көшу өсуге ықпал ететіндігін көрсетті.

2008/9 жылғы қаржы-экономикалық дағдарысқа жауап ретінде көптеген ЭЫДҰ және G20 елдері салық түсімдерін көбірек алу үшін заңмен белгіленген ҚҚС / GST мөлшерлемесін көтерді.

Соңғы зерттеулер көрсеткендей, төмендетілген мөлшерлемелер мен босатулардың аздығымен ҚҚС базасын кеңейту стандартты мөлшерлемені көтеруден гөрі ұзақ мерзімді өсуге ықпал етеді.

Салық құрылымдарының әсері соңғы онжылдықта экономиканың дамуына байланысты өзгеруі мүмкін. Негізгі үрдістер цифрландыруды кеңейтуді, төмен пайыздық мөлшерлемелерді, материалдық емес активтердің маңыздылығын арттыруды және нарық шоғырлануының өсуін қамтиды.

Төмен пайыздық мөлшерлемелердің ұзақ кезеңдері өсуді ынталандыратын салық саясатын әзірлеуге әсер етуі мүмкін, өйткені төмен мөлшерлемелер жеделдетілген және стандартты амортизация арасындағы айырмашылықты қысқартуы мүмкін.

Халықаралық салық ландшафты тез дамып келеді, бұған заңмен белгіленген табыс салығы мөлшерлемелерінің тұрақты төмендеуі мен салық жеңілдіктерінің артуы дәлел бола алады.

ЭЫДҰ елдерінде заңда белгіленген корпоративтік табыс салығының (КТС) орташа мөлшерлемесі 2000 жылғы 32% - дан 2020 жылы шамамен 23% - ға дейін төмендеді. Ұқсас үрдіс сол уақыт кезеңінде 90-нан астам дамушы және дамыған елдердің іріктемесінде, КТС орташа мөлшерлемесінің шамамен 28% - дан 21% - дан сәл төмен деңгейге дейін төмендеуі байқалады.


Салықтар және еңбек нарығына қатысу

COVID-19 дағдарысынан кейін, сондай-ақ қартайған қоғам жағдайында, әсіресе табысы төмен және еңбек нарығына қосылу деңгейі төмен тұлғалар арасында еңбек нарығына қатысуды қолдау маңызды. Жұмыс күшіне салынатын салықтар жұмыс орындарының саны үшін де, олардың сапасы үшін де, әсіресе өнімділігі төмен жұмысшылар үшін де маңызды болуы мүмкін.

Атап айтқанда, соңғы онжылдықта әлеуметтік сақтандыру аударымдарының үлесі (SSC) салық құрылымындағы үлес ретінде өсті. SSC-тен жеке тұлғалардың табыс салығына көшу немесе төмен кірістерде анағұрлым төмен SSC мөлшерлемелерін енгізу еңбек нарығын жандандыруға оң әсер етуі мүмкін.

Директивалық органдар жұмысты ынталандыру үшін жұмыс күшіне салынатын салық ауыртпалығын әзірлеуі керек және оның бейресми жұмысшыларға, әйелдерге және біліктілігі төмен жұмысшыларға әсерін мұқият қарастырғаны жөн.

Салықтар және өнімділік
Өнімділіктің диффузиясы, бизнес динамикасы және материалдық емес активтерге инвестициялар арқылы өнімділіктің өсуін қолдау директивалық органдар үшін өте маңызды.

Зерттеулер мен әзірлемелерге (ҒЗТКЖ), деректерге немесе бағдарламалық жасақтамаға инвестициялар сияқты материалдық емес активтерге салынатын инвестициялар өнімділік пен өсудің қайнар көзі болып табылады, бірақ барлық фирмалар осы инвестициялардан бірдей пайда алып, жасай алмайды.

Салық жүйесі материалдық емес активтерді дамытуға қолдау көрсете алады, бірақ, бұл ретте жобалау мәселелерін ескеру қажет.

Белгілі бір нарықтық іркілулерді жою мақсатында үкіметтер материалдық емес капиталдың белгілі бір түрлеріне салынатын инвестицияларды ынталандыру үшін, әсіресе қайталама әсерлер неғұрлым жоғары болған жағдайда, мысалы, ҒЗТКЖ мен инновацияларға салықтық жеңілдіктер беру арқылы салықтық жеңілдіктерді қолдану мүмкіндігін қарастыруы мүмкін.


Салықтар және цифрландыру

BEPS-ке қатысты Inclusive Framework жүргізген жұмысқа қосымша, цифрландыру басқа салық салаларында проблемалар мен мүмкіндіктер туғызады.

Өсіп келе жатқан цифрландыруға және кірістердің өсіп келе жатқан қажеттіліктеріне ден қоюда көптеген елдер тауарларды, қызметтерді және цифрлық өнімдерді онлайн-сату кезінде ҚҚС тиімді жинау үшін ЭЫДҰ стандарттарын енгізуде. Бұл стандарттар мен оларды тиімді және дәйекті түрде енгізу үшін ұсынылған шешімдер BEPS Action 1-дің 2015 жылғы есебіне енгізілді. Бұл ережелер мен механизмдер әсіресе, тұтынушыларға тікелей немесе цифрлық платформалардың араласуы арқылы жүзеге асырылатын оффшорлық жеткізушілердің онлайн-сатылымдарының үнемі өсіп келе жатқан көлемін ескерумен өзекті. Бүгінгі күні 70-тен астам ел, оның ішінде ЭЫДҰ және G20 елдерінің басым көпшілігі реформаларды осы стандарттарға сәйкес жүзеге асырды. Бұл ережелер мен механизмдер жақында Канада, Чили, Индонезия, Мексика және Сингапурде қабылданды. Көптеген басқа елдер ұқсас реформалар қарастыруда.

Саясаткерлер виртуалды валюталар мен крипто активтердің қарқынды дамуының салдарымен күресуді жалғастыруда. Салық жүйелері крипто активтермен байланысты тәуекелдер және мүмкіндіктерді ескере отырып түзетілуі керек. Крипто активтерге және валюталарға салық салу жөніндегі нұсқаулықты олардың жылдам дамуын ескере отырып, тұрақты қайта қарау және жаңарту процесін, сондай-ақ салық талаптарының сақталуын қамтамасыз ету үшін қабылданған салық режимдерінің негізін құрайтын себептерді түсіндіруді ресімдеу ұсынылады. ЭЫДҰ 2021 жылғы сәуірде G20 қаржы министрлері мен орталық банктері басқарушыларының коммюникесінде атап өтілгендей, крипто активтер туралы ақпарат алмасуға арналған есеп беру жүйесін құруда. Есептілік стандарты ЭЫДҰ есептілігінің жалпы стандарттарына негізделеді және оларды қаржылық шоттар туралы ақпаратпен автоматты түрде алмасу үшін толықтыратын болады. Міндет - оны G20-ға 2022 жылы ұсыну.


Әділ қоғамға арналған салық саясаты

Салық саясаты тікелей трансферттермен қатар кірістер теңсіздігі проблемасын шешуде маңызды рөл атқарады.

Салық жүйелері сонымен қатар, кірістерді барабар қолдауды қамтамасыз етуі және төменгі сатыдағылар үшін экономикалық мүмкіндіктерді кеңейтуі керек. Тікелей трансферттермен бірге салық шаралары кейбір жағдайларда пандемиядан кейін күшейтуді қажет ететін үй шаруашылығының кірістерін қолдау үшін пайдаланылуы керек.  

Цифрландыру салық салу үшін жаңа проблемалар туғызатын жұмыстың жаңа нысандарының пайда болуына ықпал етеді.

Цифрландыру сондай-ақ халықаралық деңгейде салық төлеушілердің ұтқырлығын арттырады, бұл жеке салық салу жүйелерінің жұмыс істеуіне кедергі келтіруі мүмкін. Ауқатты салық төлеушілердің ұтқырлығы бұрыннан келе жатқан мәселе, бірақ цифрландыру салықтарға байланысты көші-қон тәуекелдерін күшейтеді. Цифрландыру жұмыстың мобильді формаларының, оның ішінде қашықтан жұмыс істеудің пайда болуына ықпал етті.

Салық ауыртпалығы ең ақырында ұтқырлығы төмен және байлығы азырақ адамдарға ауыр тиетінін ескере отырып, жоғары ұтқырлық қаупі салық түсімдері үшін де, әділеттілік үшін де ауыр зардаптарға әкелуі мүмкін. Осылайша, осы тәуекелдерді бағалау бойынша жұмыс жүргізу және салық жүйелерін адамдар анағұрлым ұтқыр бола бастаған әлемге бейімдеуге көмектесетін саясат нұсқаларын анықтауды бастау қажет.


Қоршаған ортаның тұрақтылығын қамтамасыз ету үшін салық салу

Негізгі экологиялық проблемалардың қолайсыз салдарын шектеу терең құрылымдық өзгерістерді қажет етеді. Климаттың өзгеру мәселесін шешу саясаттың басымдығы болып табылады. Климаттың өзгеруін тежеу парниктік газдар (ПГ) шығарындыларын ғасырдың ортасына қарай нөлге дейін төмендетуді қамтиды. Осы мақсатқа жету үшін көмірқышқыл газының (CO2) және басқа парниктік газдардың шығарындылары 2030 жылға қарай 2019 жылғы деңгеймен салыстырғанда төрттен біріне немесе жартысына азайтылуы керек.

ХВҚ шығарындыларды азайту мақсаттарына қол жеткізу үшін ұлттық деңгейде анықталған жарналарда 2030 жылға қарай G20 елдерінің көпшілігінде CO2 тоннасы немесе одан артық үшін шамамен 75 АҚШ долларына көтерілген көміртегі бағасына  балама шаралар қажет деп санайды.

Көміртегі шығарындыларына баға белгілеудің және бәсекеге қабілеттіліктің  әсерін азайту жөніндегі қолданыстағы шаралар (мысалы, тегін квоталарды бөлу) неғұрлым терең декарбонизация кезінде тиімсіз болады.

Салдарларды жеңілдету саясатының әртүрлі құралдары мен тәсілдерін өлшеуді жақсарту қажеттілігі бар. 2020 жылғы 9 шілдеде Венецияда өткен G20 жоғары деңгейлі салық симпозиумында министрлер көміртегінің жасырын бағалары формасын қабылдайтын елдерде парниктік газдар шығарындыларын азайту саясатының қатаңдығы туралы салыстырмалы деректердің қатысты жетіспеушілігін атап өтті.

«Жиырмалық тобы» салдарларды жұмсарту саясатының келісімділігін қамтамасыз ету үшін барлық мүмкіндіктерге ие. Саяси тәсілдердің өлшемдері мен көрсеткіштерін әзірлеу және алмасу халықаралық деңгейде ортақ тәсілдерді құрудың алғышарты болып табылады. Теріс халықаралық жанама әсерлерге әр түрлі ден қоюдың «көміртегі шекараларын түзету механизмдерінен» бастап «көміртегі шығарындыларының минималды бағалары туралы келісімдерге» және анағұрлым кең «климаттық клубтарға» дейін салыстырмалы артықшылықтарын бағалау климат саласындағы ортақ мақсаттарға қолжеткізу мақсатында ынтымақтастықты нығайтуға көмектеседі.

Дамушы елдерге кездесетін салық саясатының проблемалары

Дамушы елдерде ҚҚС жүйелерінің қызмет етуі мен дамуын жақсарту үшін айтарлықтай мүмкіндіктер бар. Атап айтқанда, реформалар ҚҚС-тен босатулардың едәуір санын қысқарту және көптеген дамушы елдерде қолданылатын мөлшерлемелерді төмендету арқылы ҚҚС жүйелерінің кірістерін арттыру тиімділігі мен мүмкіндігін арттыруға бағытталған.

ҚҚС-пен байланысты негізгі проблемалар жеке тұтынушыларға қызметтер мен цифрлық өнімдерді онлайн-сатудың өсуіне қатысты (мысалы, «қосымшалар», музыка мен фильм ағындары, ойындар, автомобиль сапарлары және т.б.). Сондай-ақ, көбінесе қолданыстағы ережелерге сәйкес ҚҚС алынбайтын шетелдік сатушылардың құны төмен импорттық тауарларды онлайн-сатудың өсуімен байланысты.

Цифрлық саудадағы ҚҚС проблемаларын шешу үшін ЭЫДҰ стандарттарын енгізуді қалайтын дамушы елдерді қолдау үшін ЭЫДҰ Дүниежүзілік банк тобымен және басқа да әріптестік ұйымдармен бірге электрондық коммерцияға бағытталған ҚҚС кешенді стратегиясын іске асыру бойынша егжей-тегжейлі нұсқаулықтарды ұсынатын ҚҚС цифрлық құралдарын әзірлеуде.

Дамушы елдер көбіне салық жүйесін экологияландыру жаһандық салық саясатын болашақта талқылауда басымдық болып табылады деп мәлімдейді. Қазбалы отынға тәуелді дамушы елдер тұрақты экономикалық өсу мен салық түсімдерін қамтамасыз ететін энергетикалық көшу және экономика секторларына салынатын инвестицияларды ұлғайту үшін стратегиялық саясат әзірлеуі қажет. 


Оған мыналар кіреді:

1) қазба отынына жұмсалған субсидиялардың күшін жою

2) көміртегі шығарындыларына салынатын салық немесе шығарындылар саудасы жүйелері есебінен

көміртегі шығарындыларына экологиялық салықтар мен бағаларды арттыру

Бұл шаралар энергияның қол жетімділігін қамтамасыз ететін саясатпен бірге жүруі керек.

 

Тұжырым мен қорытынды. Проблемаларды шешу салықтар, шығыстар, қажетті инвестициялар мен субсидияларды қаржыландыруды басқару, сондай-ақ бағаларға ықпал ету және тиімді реттеу есебінен тәртіптегі өзгерістерді ынталандыру саласында кең ауқымды реформаларды талап етеді. Проблемалар көп қырлы болғандықтан, реформалар да көп қырлы болуы керек.

Елдерге қайта қаралған салықтық-бюджеттік негізді, бюджет жасау ережелеріндегі өзгерістерді, шығыстар саласындағы басымдықтарды қайта қарауды және салық реформаларын қоса алғанда, саяси тетіктердің кең спектрін жұмылдыру қажет болады. Жаңа фискалдық стратегияларды жаппай тануды қамтамасыз етудің негізгі элементі салық және шығыс жүйелерінің тиімділігі мен әділдігін айтарлықтай жақсарту болады.

Шолудың бастапқы нұсқасын OECD веб-сайтында сілтемесі бойынша оқыңыз

  



Қарау саны: 1462
Сақталған: 22.12.2024






... күте тұрыңыз

Хорошая погода, не так ли?

Таратылымға жазылу


Операция сәтті аяқталды.



ҚАТЕ!