ЭЫДҰ PISA:
05.11.2020
COVID-19 пандемиясы бүкіл әлемдегі мектептердің жабылуына әкеліп соқты және көптеген елдердегі мұғалімдер мен оқушыларды қысқа мерзімде онлайн режимінде оқыту мен оқуға бейімделуге мәжбүр етті. ЭЫДҰ - ның PISA (Programme for International Student Assessment-Оқушыларды халықаралық бағалау бағдарламасы) жаңа есебіне сәйкес мектептерде технологиялардың қолжетімділігінде және мұғалімдердің АКТ-ны тиімді пайдалану қабілетінде елдер арасында да, сол сияқты елдер ішінде де айтарлықтай айырмашылықтар анықталды.
«Тиімді саясат, табысты мектептер» жобасы ЭЫДҰ PISA 2018 соңғы тестінің нәтижелерін талдайды, оған 79 елден және экономикадан шамамен 600 000 15 жастағы оқушылар қатысты. Орта есеппен ЭЫДҰ елдері бойынша 2018 жылы мектептегі әрбір 15 жастағы оқушыға оқу мақсаттары үшін шамамен бір компьютер тиесілі. Алайда, көптеген елдерде мектеп директорлары компьютерлер есептеу қуаты жағынан жеткілікті күшті емес деп мәлімдеді, бұл бүкіл әлемдегі әрбір үшінші оқушыға қатысты болды. Жағдайы жақсы және жағдайы нашар отбасылардан шыққан балаларға арналған мектептер арасында айтарлықтай айырмашылықтар анықталды. Бразилияда, директорлардың бағалауы бойынша, «ауқатты» мектеп оқушыларының 68% - ы «жағдайы төмен» мектеп оқушыларының 10% - ымен салыстырғанда жеткілікті қуатты цифрлық құрылғыларға қол жеткізді. Испанияда мектептер арасындағы жеткілікті қуатты цифрлық құрылғылардың қол жетімділігіндегі айырмашылық 40 пайыздық тармақты құрады (70%-ға қарсы 30%). Мұғалімдердің технологияны қолдану қабілеті әртүрлі болып келеді. ЭЫДҰ елдері бойынша орта есеппен 15 жастағы оқушылардың 65%-ы цифрлық құрылғыларды оқытуға интеграциялау үшін қажетті техникалық және педагогикалық дағдылары бар мектептерде оқыды. Әлеуметтік-экономикалық ауқатты және нашар мектептер арасында сәйкессіздік айтарлықтай өсті. Мысалы, Швецияның ауқатты мектептерінде ұқсас көрсеткіш оқушылардың 89% - на тең, нашар мектептер жағдайында-оқушылардың 54% - ына тең болып келеді. ЭЫДҰ елдері бойынша орта есеппен 15 жастағы оқушылардың шамамен 60%-ы мектептерге қабылданды, олардың директорлары мұғалімдердің цифрлық құрылғыларды пайдалана отырып сабақтарды дайындау үшін жеткілікті уақыты бар екенін атап өтті. Бұл ретте, кейбір оқушылар үшін оқытудың тіпті негізгі базасы да үй жағдайында қолжетімсіз болып отыр. ЭЫДҰ елдері бойынша орта есеппен 15 жастағы студенттердің 9%-ында үйде оқу үшін арналған тыныш орын жоқ. PISA-ға сәйкес көшбасшы болған Кореяда да, ең нашар мектептердің 25% - ның әрбір бесінші оқушысы, ауқатты мектептердегі әрбір оныншы оқушымен салыстырғанда, үйде оқитын жері жоқ екенін айтты. Есеп сонымен қатар мектеп саясаты мен теңдіктің басқа да негізгі аспектілерін салыстырады. PISA пандемиядан бұрын көптеген мектептер ресурстардың жетіспеушілігіне тап болғанын көрсетеді. ЭЫДҰ елдері бойынша орта есеппен оқушылардың 27%-ы мектептерге қабылданды, олардың директорлары оқытушылық құрамның жетіспеушілігінен және персоналдың жетіспеушілігінен оқыту қиын екенін хабарлады - бұл туралы көбінесе нашар отбасылардан шыққан балаларға арналған мектептер (42 білім беру жүйесінде) және мемлекеттік мектеп директорлары (тағы 42 білім беру жүйесінде) хабарлады. Есепке сәйкес, барлық мектептерді тиісті және жоғары сапалы ресурстармен, сондай-ақ тиісті қолдаумен қамтамасыз ету студенттерге оқытуға және сәтті оқуға тең мүмкіндіктер берудің негізгі шарты болып табылады. Есеп нәтижелері сонымен қатар білім берудегі сәттіліктің негіздері қаншалықты ерте салынғанын көрсетеді. Құрдастарына қарағанда мектепке дейінгі мекемелерге барған оқушылар PISA-да жоғары балл алды. ЭЫДҰ елдері бойынша орта есеппен оқушылардың 6% - ы бір жылдан аз уақыт мектепке дейінгі орталықтарға бармады немесе барған. 15 жасында олар бір жастан үш жасқа дейінгі мектепке дейінгі білім алғандарға қарағанда оқудың төмен нәтижелерін көрсетті. 2015-2018 жылдар аралығында мектепке дейінгі білім алған 15 жастағы оқушылардың үлесі 28 елде артты. Сондай - ақ, елдер мен экономикалар білім беруде үлкен теңдікті көрсетеді: ата-аналарға баласының жетістіктері туралы хабарлайды; оқушылардың бағаларын жақсартуға болатын оқытудың немесе оқу бағдарламасының аспектілерін анықтау үшін қолданады; мектеп бастамасы бойынша оқушылардың жазбаша сипаттамаларын қолданады; оқушылардан кері байланыс сұрайды; және мектеп жүйесін жақсарту бойынша жүйелі түрде кеңес береді-округтің немесе елдің саясатына байланысты кемінде алты айда бір рет. Есептің толық нұсқасымен мына сілтеме бойынша танысуға болады: http://www.oecd.org/education/pisa-2018-results-volume-v-ca768d40-en.htm
Қарау саны: 5931 |
|
|