ESG-рейтингтер

16.06.2022

Бүгінгі таңда тұтынушы социализмі тез таралады — мұнда тұтынушы (және нәтижесінде инвестор) әлеуметтік және экологиялық мәселелерге жауапты компаниялардың өнімдерін таңдайды. Яғни, шын мәнінде, капитализмді ізгілендіру жүріп жатыр және, тиісінше, компаниялардың тұрақтылығы артып келеді. 

Осы күн тәртібінің таралуына және инвесторлар (және тұтынушылар) үшін "бағдардың" болу қажеттілігіне байланысты тәуелсіз зерттеу агенттіктері шешімдер қабылдау кезінде ESG-рейтингтерді қалыптастырады. Олардың ішінде ең көп тарағандары: Sustainalytics, MSCI ESG, Bloomberg ESG, ESG от FTSE Russell, S&P Global ESG, Moody's ESG Solutions Group, Institutional Shareholder Services ESG,  CDP ESG Rating, сондай-ақ ESGI.



Анықтамалық: Зерттеу жүргізетін 140-тан астам әртүрлі ESG деректер жеткізушілері бар. Жетекші деректер жеткізушілері — Sustainalytics, MSCI ESG Research, S&P ESG Research, Ergon Associates ESW, GMO ESGI және Maplecroft.  

 

Ernst & Young (2020) деректері бойынша, сұралған институционалдық инвесторлардың 98%-ы (сақтандыру, зейнетақы және инвестициялық қорлар) компаниялардың ESG-рейтингтерін қатаң қадағалайды, өйткені жауапты инвестициялау мен бағалы қағаздардың табыстылығы арасында оң байланыс бар, бұл қызметі экологиялық және әлеуметтік тәуекелдермен, сондай-ақ ірі қаржылық шығындармен байланысты компанияларды болдырмауға мүмкіндік береді.

 

Көптеген компаниялардың ESG-бағалаудың тұрақты тәжірибесін енгізу экологиялық апаттардың алдын алуға немесе әлеуметтік қақтығыстардың туындауына бағытталмайтынын түсіну керек. Негізгі себептер – тұтынушылар мен инвесторлардың талаптарын қанағаттандыру қажеттілігі, өз бизнесін әлеуметтік жауапты ретінде көрсетуге деген ұмтылыс. 

 

Нәтижесінде, ESG-рейтингтері тек ықтимал тәуекелдерді ескереді, ал компанияның сыртқы ортаға әсерін бағаламайды (болашақта компанияның мүмкін болатын шығындары).

 

Ең ірі ESG рейтингтерінің сипаттамасы

ESG рейтингі

Қамту

Көрсеткіштер

Ескертпе

1

Sustainalytics-рейтинг басқарылмайтын ESG тәуекелінің мөлшерін өлшейді. Бағалау негізінде компанияны тәуекелдің 5 санатының 1-іне жатқызады

14 000 компания (әлемнің 172 елінде)

20 негізгі бағыт бойынша 350 индикатор (1 300 көрсеткіш) (өнімдер мен қызметтердің экологиялық және әлеуметтік әсері, іскерлік этика, халықпен қарым-қатынас, ресурстарды пайдалану, адам құқықтары, шығарындылар, жеткізілім тізбегі және т.б.).

- ашық қолжетімділікте әдіснамасы бар (толық емес)
(
- рейтинг бойынша 200 талдамашы жұмыс істейді;

-ЖИ көмегімен күніне 60 000-нан астам медиа көздер мен миллионға жуық жаңалықтар мақалаларын бақылауға мүмкіндік беретін ақылды технологиялар қолданылады.

2

MSCI ESG рейтингі сала үшін ең маңызды ESG тәуекелдерін анықтайды  

8 500 компания

1 000 көрсеткіш

- компаниялар бойынша деректердің 45% - ы әртүрлі көздерден жиналады (компаниялардың өздеріне тәуелсіз)

- рейтинг бойынша 250 талдамашы жұмыс істейді;

- деректерді жинау кезінде эмитенттерге сауалнамалар жіберіледі.

3

Bloomberg ESG-ESG ашылуын бағалайды

11 800 компания (әлемнің 100 елі) – әлемдік акциялар нарығын капиталдандырудың 88%

2 000 көрсеткіш
(ауа сапасы, климаттың өзгеруі, денсаулық және қауіпсіздік, әртүрлілік, акционерлердің құқықтары, аудиторлық тәуекелдер және т.б.).

- бағалау компаниялардың барлық операцияларының кем дегенде 80% - ын қамтиды.

4

FTSE Russell-тен ESG-компанияның ESG тиімділігін бағалау

7 000 компания (47 ел)

300 көрсеткіш (корпоративтік басқару, қоршаған орта бөлігіндегі саясат, әлеуметтік саясат, еңбек тәжірибесі, жеткізу тізбегі және т.б.).

- рейтингті құру кезінде тәуелсіз комитет (инвестициялық сарапшылар, ҮЕҰ, кәсіподақтар, зерттеушілер және т.б.) бар.

- рейтингте БҰҰ-ның барлық 17 ТДМ бар.

- деректер тек ашық көздерден , эмитенттерге сауалнамалар жіберілмейді.

5

S&P Global ESG

8 000 компания (әлемдік нарықтық капиталдандырудың 90%)

 

30 негізгі бағыт бойынша 1 000 көрсеткіш

 

(көрсеткіштердің 50% - ның салалық ерекшелігі бар)

- заңды тұлғаларды, банктерді және сақтандыру компанияларын, сондай-ақ мемлекеттік қаржыландыру ұйымдарын бағалау

- болжамды көрсеткіштер бар

- бағалау көбінесе компаниядан алынған деректер есебінен қалыптасады (өрлемелі тәсіл)

6

Moody's ESG Solutions Group

5 000 компания

266 индикатор

-

5

Institutional Shareholder Services ESG

11 800 компания

1 000 көрсеткіш

- 465 талдамашы;

- сондай-ақ ESG қорларының рейтингін (450 қор) қалыптастырады.

- ESG елінің рейтингісі де бар

6

CDP ESG Rating-ESG интеграциясымен ең жақсы инвестициялық қорларды анықтау

20 000 қор

-

- коммерциялық емес ұйым – рейтингтер барлығына ақысыз қол жетімді

7

ESGI-елдерді ESG бойынша бағалайтын рейтинг

180 ел

65 индикатор

-

8

RAEX Europe (Ресей)

20 саладан 160 компания (оның ішінде қаржы секторы)

210 индикатор (150 жалпы және 60 салаға байланысты)

- қаржы ұйымдары үшін басқа көрсеткіштер (қосымша)

9

ESG ақпаратты ашу рейтингі PwC (Қазақстан) - есептілікті ашуды бағалау

96 компания

76 өлшемшарт

- ақпараттың айқындылығы мен сапасы үшін берілетін қосымша балдар бар


ESG рейтингтері-көптеген күрделі деректерді бір өлшемге келтірудің ыңғайлы тәсілі, оның ішінде қарама-қайшы болып көрінетін сипаттамаларды өлшеу.


Әр түрлі рейтингтік ұйымның өз процесі және рейтингтер құру әдістемесі бар. Жалпы алғанда, бұл процесс үш негізгі бағытты қамтиды:

 

1. Маңыздылық-компаниялар мен секторлардың өзекті көрсеткіштерін анықтау.  

 

Рейтинг жасау кезінде пайдаланылатын көрсеткіштердің саны кейбір жағдайларда 1 000-ға жетеді.



Көрсеткіштер компания тікелей бақылайтын қызметпен де байланысты болуы мүмкін және компанияның тікелей әсерінен тыс болуы мүмкін — мысалы, жеткізу тізбегінде немесе клиенттердің өнімді пайдалануында немесе қабылдаушы елдердің заңнамасында.

 

Бұл ретте ESG-рейтингтер көп дәрежеде әртүрлі салалардағы компанияны бір өлшемшарттар бойынша бағалауға негізделген: әрбір сектор үшін түзету жоқ, қаралатын компаниялардың бизнес-операцияларының сипаты ескерілмейді.

 

2. Деректерді жинау: әр түрлі көздерден компания туралы ақпарат жинау.

Кейбір рейтингтер көбінесе компаниялар тікелей ұсынатын ақпаратты пайдаланады (сауалнамалар 300-500 беттен тұратын рейтингтік агенттіктердің сауалнамасы кезінде).



Анықтамалық: Еуропалық комиссияның 2020 жылы жүргізген сауалнамасы компаниялардың тұрақты даму туралы есептерді толтыруға жылына орта есеппен 316 күн және орнықтылыққа байланысты рейтингтерді басқаруға жылына орта есеппен 155 күн жұмсайтындығын көрсетті. Илон Маск экологиялық, әлеуметтік және басқарушылық мәселелерді өлшеудің қазіргі тәсілдерін "түбегейлі қате" деп атады: "Мен корпоративті ESG — бұл нағыз жамандықтың өзі екеніне сенімдімін".

 

Рейтингке негізделген деректер де күрделі және жүздеген тақырыптарды қамтиды, олардың кейбіреулері субъективті. Компаниялар сұралған ақпаратты ұсынбаған кезде, рейтингтік агенттіктер оны жиі "байланыстырады", яғни олқылықтарды олар жасаған күрделі модельдер арқылы алынған болжамдарға негізделген мәліметтермен толтырады (жасанды интеллектті қолдану).

 

3. Бағалау: рейтинг құру үшін деректерді өлшеу және бағалау.

ESG факторлары инвесторлар (тұтынушылар) үшін негізгі көрсеткіштердің біріне айналғанына қарамастан, компанияларға олардың негізінде рейтинг берудің бірыңғай әдіснамасы әлі жоқ, өйткені компаниялар үшін ESG жалпы танылған стандарттары жоқ. Бір компанияны әр түрлі рейтингтерде бағалаудың бірыңғай әдіснамасының болмауына байланысты олар әр түрлі болуы мүмкін.

 

Анықтамалық: State Street Global Advisors мәліметтері бойынша кредиттік рейтингтердің (Moody 's және Standard and Poor' s) корреляциясы — 0,99, ал компаниялардың тұрақтылығының 4 негізгі рейтингісінде — тек 0,48.

 

Осының салдарынан "greenwashing" деп аталатын құбылыс таралады, яғни компания қоршаған ортаға, сондай-ақ маңызды әлеуметтік көрсеткіштерге тигізетін әсерін жақсартудан гөрі өзін тұрақты маркетингке көбірек ресурстар бөлген кезде (маркетинг тұрақты дамудан бұрын "жұмыс істейді").



Демек, пайда болған ESG рейтингтері компания сатуға тырысатын әдемі "ораманы" ғана емес, нақты жағдайды да көрсетуі керек.



Анықтамалық: әлемдегі тұтынушылардың 88% - ы тәуелсіз сертификаттау немесе сыртқы сараптама ұйымы тексерген есептілігі бар брендтерге сенеді.

 

 

 



Қарау саны: 4027
Сақталған: 21.06.2022






... күте тұрыңыз

Хорошая погода, не так ли?

Таратылымға жазылу


Операция сәтті аяқталды.



ҚАТЕ!