INFF шеңберінде шағын және орта кәсіпорындардың қаржылық қызметтеріне қол жеткізуді бағалау
24.08.2022
2015 жылы БҰҰ-ға мүше мемлекеттер 2030 жылға дейінгі кезеңге арналған Тұрақты даму саласындағы күн тәртібін және оның Тұрақты даму саласындағы мақсаттарын (ТДМ) келісті. ТДМ - ға қол жеткізу үшін мемлекеттер ресурстардың барлық ішкі және халықаралық ағындарын, саясат пен халықаралық келісімдерді экономикалық, әлеуметтік және экологиялық басымдықтармен сәйкестендіруге бағытталған Аддис-Абеба іс-қимыл бағдарламасының (AAAA) жаһандық шеңберін келісті. AAAA аясында мүше мемлекеттер жоспарлау процестерін нығайтуға және тұрақты дамуды қаржыландыру жолындағы кедергілерді жеңуге көмектесетін кешенді ұлттық қаржыландыру тетігін (INFF) құруға шақырды. 23 тамызда INFF шеңберінде шағын және орта кәсіпорындардың (ШОК) қаржылық қызметтеріне қол жеткізуді бағалау бойынша сарапшылар тобының отырысы өтті.
Сарапшылар тобының отырысына мүдделі мемлекеттік мекемелердің, бизнесті дамыту институттарының өкілдері, сондай-ақ Қазақстанда ШОК секторын ілгерілетуге ықпал ететін академиялық топтардың, жеке сектордың, талдау орталықтарының және халықаралық ұйымдардың негізгі сарапшылары қатысты. ERI Басқарма төрағасының орынбасары Әлихан Абақанов сәлемдесу сөзімен сөйледі. "Үкімет ШОК-ке қолдау көрсету, бизнес — көңіл — күй қалыптастыру, бизнесті реттеуді жақсарту бойынша жүйелі шаралар жүргізуде-жаңа реттеушілік саясатты тиімді іске асыру, 2025 жылға қарай ШОБ-тың ЖІӨ-дегі үлесінің 35% - на дейін қол жеткізу жөніндегі міндет тұр", - деп атап өтті Әлихан Абақанов. Спикер сондай-ақ жоба аясындағы әлеуметтік зерттеу нәтижелерінің ерекше маңыздылығын атап өтті: "Біз Шығыс Қазақстан облысының өңірлерінде 20 сараптамалық сұхбат, фокус-топтар өткіздік және бұл жұмыс жергілікті жерлерде қаржы құралдарының қолжетімділігін анықтау мақсатында басқа өңірлерде де жалғасатын болады". MPFD-ЭСКАТО аға экономикалық кеңесшісі Агапи Арутюнян өз сөзінде INFF (Кешенді [біріктірілген] ұлттық қаржыландыру механизмі) ұғымы мен мағынасын ашты: "ТДМ-ға қол жеткізудегі п рогресс қаржыландыруды талап етеді. Интеграцияланған ұлттық қаржыландыру механизмі-ТДМ көрсеткіштеріне қол жеткізу үшін қандай бағыттарда қаржыландыру қажет екендігі туралы Үкіметті хабардар ету үшін пайдалы құрал. Бұл тұрақты дамудың барлық аспектілерімен келісілген қаржы саясатын әзірлеудің интеграцияланған құралы". Сарапшы INFF негізгі құрылымдық блогы қаржыландыру қажеттіліктерін талдауға бағытталғанын түсіндірді. Мысалы, экономиканың әртүрлі салалары мен салаларындағы есептеулер мен талдау белгілі бір елдің негізгі қаржылық мәселелерін анықтауға көмектеседі. I-сессия. Далалық зерттеу әдістемесі және 1-фокус-топтың нәтижелеріERI Бәсекелес ортаны зерттеу орталығының директоры Нұргүл Хайдарова қатысушыларға далалық зерттеу әдіснамасына шолу жасап, Шығыс Қазақстан облысында жүргізілген фокус-топтың алдын ала нәтижелерімен таныстырды. Спикердің айтуынша, кабинеттік зерттеу Қазақстандағы ШОК дамуының ағымдағы жағдайын зерделеу және әлемдегі ШОК қолжетімділігін арттырудың ең үздік практикаларына шолу жасау болды. Әлеуметтік зерттеу аясында: - Шемонаиха, Хромтау, Сарыағаш қалаларында бизнеспен, жергілікті билік органдарымен, банктермен, МҚҰ-мен 3 фокус-топ; -өңірлік және орталық деңгейлерде халықаралық ұйымдардың, "Атамекен" ҰКП, ӨКП, бизнес-қауымдастықтардың, құзыретті билік органдары мен қаржы ұйымдарының ("Даму" Қоры, ЕДБ, МҚҰ) өкілдерімен 25-тен астам сараптамалық сұхбат жүргізілді. Бірінші фокус-топ барысында анықталған негізгі фактілер: - Оң Кәсіпкерлер мен жергілікті атқарушы органдар мен қаржы институттарының өкілдері жалпы ШОК-ты дамыту бойынша ағымдағы жағдайды, әсіресе мемлекеттік қаржылық қолдаудың болуы тұрғысынан оң бағалайды. - Теріс * Пандемияның салдары * Қаңтар оқиғалары * Бағаның тұрақты өсуіне байланысты жаһандық проблема * Украинадағы оқиғалар * Еңбек ресурстарының жеткіліксіздігі (әсіресе біліктілігі төмен жұмыс күшінің). Фокус-топтың алғашқы қорытындылары:
— Осы бағдарламаны пайдаланушылар-жеткілікті кепілмен қамтамасыз етілген тұрақты шағын бизнес. * банктердің кредиттерді қарау және беру мерзімдерін созу * кепілдік мүліктің құнын төмендету Ауыл тұрғындары үшін мемлекеттік қаржыландырудың қолжетімді көзі — АНК (Аграрлық несие корпорациясы). Фокус-топтың нәтижелері бойынша АНК "Даму" қорымен салыстырғанда тиімділігі төмен ретінде бағаланды. Осы себептердің арасында: ашықтықтың төмендігі, корпорацияның қызметін танымал етудің жеткіліксіздігі, клиенттермен жұмыс істеудің тиімділігі аз.
Дөңгелек үстел. Сарапшылардың пікірлеріҚР ҰЭМ Мемлекеттік қолдау және кәсіпкерлікті қорғау департаменті Мемлекеттік қолдау және қорғау басқармасының басшысы Надежда Хен несие бойынша пайыздық мөлшерлемені субсидиялау мәселелері туралы айтып берді. "Несие 5 жылға дейін беріледі. Ал бюджеттік жоспарлау әр 3 жыл сайын жүреді. Жоспарлау, бюджетті нақтылау және қаржыландыруды қамтамасыз ету уақытты қажет ететіндіктен, кәсіпкерлерге уақытылы қолдау көрсетуде бірқатар олқылықтар бар. Қазіргі уақытта біз бұл үдерістерді үйлестірудеміз, қазірдің өзінде салалық комитеттер енгізілді, кешіктіру мерзімдерін қысқарту бойынша жұмыс жүргізілуде". "Даму" қорының Әдіснама және жаңа өнімдер департаментінің директоры Райхан Бүркітова субсидиялау шартына қол қоюға қойылған шектеулерді атап өтті. Оның айтуынша, бюджеттен осы мақсаттарға қаражат болмаған жағдайда субсидиялауға шектеулер бар-тікелей тыйым қаулымен бекітілген. Бірақ егер жоба шеңберінде келесі транш шарты жасалған болса, онда бюджет қаражаты түскен кезде кәсіпкердің кредиттерді өтеуге жұмсаған қаражаты міндеттемелермен бекітілген көлемде өтеледі. Сондай-ақ, спикер барлық қажетті құжаттарды ұсынған жағдайда қаржыландыруға өтінімдерді қарау мерзімі 5 жұмыс күнін құрайтыны туралы айтты. Jusan Bank ШОБ несиелендіру басқармасының бас менеджері Малика Үйсімбаева банктердің қаржыландыруды қарауының кешігу себептерінің тағы бірін атап өтті-кәсіпкерлер бизнестің есебін дұрыс жүргізбейді. Форте банк Бизнес сатылымдар басқармасының бастығы Абзал Әлімбаев есептілікті дұрыс жүргізбеу банктердің кәсіпорындардың кірістілік деңгейі мен қаржылық жағдайын тексеруінде қиындықтар туғызатынына, бұл кредит беруге өтінімдерді қарау мерзімдерінің ұлғаюына әкелетініне келісті. "Қазақстан қаржыгерлер қауымдастығы" ЗТБ Кеңесі төрағасының бірінші орынбасары Ирина Кушнарева ресми статистика деректерін келтірді: 2022 жылғы 1 шілдедегі жағдай бойынша ШОК субъектілеріне 5,8 трлн теңге кредит берілді. Олардың ішінде 4,2 трлн теңге — шағын бизнеске.
Аграрлық несие корпорациясының Өңірлік даму департаментінің жоба жетекшісі Геррард Бааль АНК қызметі туралы айтып берді. "300 млрд теңге-біздің жыл сайынғы қаржыландыру көлеміміз. Бұл бірінші кезекте аграрлық сектор. АНК-да бірқатар қайта құру болды. Бүгінгі таңда АНК тікелей несиелендіруді де, несиелік серіктестіктерді қорландыруды да, "Дипломмен ауылға" бағдарламасы аясында қаржыландыруды жүзеге асырады. Жыл сайын 15-20 мың өтінімді АНК қаржыландырады. Дегенмен, қаржыландыру көлемі жыл сайын артып келеді", — деді Геррард Баал. "Өңдеу өнеркәсібі одағы" ЗТБ атқарушы директоры Әсел Дангилова сала кәсіпкерлері тап болып отырған негізгі проблемаларды атап өтті. "Валюта бағамының ағымдағы жағдайын және пандемия салдарын ескере отырып, көптеген кәсіпкерлер айналым қаражатын толықтыруға қаржыландыруды қамтамасыз етуде кедергілерге тап болады. Ең қолжетімді құрал — мемлекеттік субсидия. Бірақ қаржыландыруды уақытылы алу және оның жеткіліксіз мөлшерінде өткір проблема бар", - деді Әсел Дангилова. Сонымен қатар, спикер несиелендірудің жоғары мөлшерлемесі және процестерді бюрократизациялау сияқты проблемаларды атап өтті.
II-сессия. Сараптамалық сұхбаттардың нәтижелері ERI Бәсекелес ортаны зерттеу орталығының жетекші сарапшысы Динара Мұқышева 25 сараптамалық сұхбаттың нәтижелерімен таныстырды. Оның айтуынша, Қазақстанда 100 — ге жуық қолдау шаралары жұмыс істейді, оның ішінде 87% — қаржылық, 3% — қаржылық емес, 10% — ақпараттық сипаттағы, 3% - инфрақұрылымдық қолдау. Сарапшылардың көпшілігі қаржыландырудың ең қол жетімді көздерін анықтады: - субсидиялау (сыйақы мөлшерлемесі) - кепілдік - екінші деңгейдегі банктердің кредиттері - гранттар (әсіресе ісін жаңа бастаған кәсіпкерлер үшін тартымды) - шағын қарыздар "Сарапшылар краудфандингтің әлсіз дамуын атап өтті. Сарапшылардың көпшілігі венчурлық қаржыландыру және жеке инвестициялар сияқты құралдарды айтқан жоқ", - деп атап кетті Динара Мұқышева. Спикер қолданыстағы мемлекеттік бағдарламалардың артықшылықтары мен кемшіліктері туралы айтты. Ең тиімді шара-6% - бен тікелей несиелендіру (Даму — Өндіріс).
Мемлекеттік емес сектордың — халықаралық және микроқаржы ұйымдарының рөлі де қарастырылды. "Сарапшылардың пікірінше, мұндай ұйымдардың көмегі мемлекеттік көмекпен қамтылған үлкен қалаларда шоғырланған және шалғай аудандарда кең таралмаған", — деді Динара Мұқышева. Спикер сондай-ақ халықтың қаржылық инклюзивтілігі мен қаржылық сауаттылығы тақырыбын қозғады. Сараптамалық сұхбат нәтижелері бойынша негізгі тұжырымдар — халықтың әлеуметтік осал топтарына жүйелі қолдаудың болмауы және қаржылық сауаттылық деңгейін арттыру бойынша кешенді тәсілдің қажеттілігі.
Талқылау
ЕҚҚДБ өкілі Алма Қасымова Еуропалық қайта құру және даму банкі іске асырып жатқан бизнесті қолдау бағдарламалары туралы айтып берді. Олардың қатарында консалтинг, "Бизнестегі әйелдер" бағдарламасы, жастарды, халықтың әлеуметтік осал топтарын қолдау және сүйемелдеу, шалғайдағы ауылдық аудандардың кәсіпкерлеріне көмек көрсету бар. "Береке" МҚҰ бас директоры Жұмағүл Хайрлыбаева микроқаржы ұйымдарының, банктердің және басқа да қаржы ұйымдарының қызметкерлері үшін бизнесті шынайы талдауға оқытуды енгізу және әйелдер кәсіпкерлігі үшін үлкен мүмкіндіктер жасау жөнінде ұсыныстар енгізді. "Қазақстанның микроқаржы ұйымдары қауымдастығы" ЗТБ директоры Ербол Омарханов микроқаржы ұйымдарының қызметі туралы айта келе, мұндай ұйымдардың кредиттерінің 80% - на дейін бизнес құруға және жүргізуге беретінін атап өтті. Оның айтуынша, ісін жаңа бастаған кәсіпкерлердің көбі ЖК тіркеусіз жұмыс істейді, бұл бастапқыда жеке тұлғаларға рәсімделген кредиттерді берудің соңғы статистикасында көрінеді. Спикер сондай-ақ бизнесті қолдаудың мемлекеттік бағдарламаларына нарықтық тетіктерді енгізуді ұсынды.
Қарау саны: 3802 |
|
|