Рейтингтер не дейді?

25.07.2023

Ғылым тақырыбын жалғастыра отырып, ғылым саласына маманданған түлектердің үлесін қарастырамыз.

Осылайша, бұл көрсеткіш IMD Әлемдік бәсекеге қабілеттілік рейтингінде де, жаһандық инновациялық индексте де (бұдан әрі – ЖИИ) қарастырылады.

Екі рейтинг те UNESCO деректерін пайдаланады. Соңғы рейтингтерде 2020 жылғы деректер пайдаланылды. Көрсеткіш келесі үш мамандық бойынша түлектердің үлесін қосу арқылы қалыптасады: жаратылыстану ғылымдары, математика және статистика; ақпараттық-коммуникациялық технологиялар; инженерия, өндіріс және құрылыс.

Қазақстан "ғылым саласындағы түлектер" көрсеткіші бойынша IMD-2023 рейтингінде 64 елдің ішінен 28-орынды, ЖИИ – 2022-де-24,06% мәні бар 132 елдің ішінен 43-орынды алады. Бұл ретте мамандықтар бөлінісінде ең көп үлесті инженерия, өндіріс және құрылыс түлектері – 18,45%, бұдан әрі акт – 3,41% және жаратылыстану ғылымдары, Математика және статистика – 2,2% алады.








































IMD-2022 рейтингімен салыстырғанда Қазақстан көрсеткіштерініңі төмендеуіне қарамастан, позицияның 1 тармаққа жақсарғаны байқалады.
Бұл IMD-2023 қорытындысы бойынша Қазақстаннан төмен орын алған Ұлыбританиядағы ғылым саласындағы түлектердің үлесінің айтарлықтай төмендеуіне байланысты. Сонымен, Ұлыбритания 22-ден (26,25%) 35-орынға (22,75%) ауысты.

Осындай жағдай Филиппинде де байқалады, онда түлектердің үлесі 28,28% - дан 22,83% - ға дейін төмендеді, осылайша рейтингте 20 позицияны жоғалтты (14-тен 34-орынға дейін).

Ғылым саласындағы түлектердің ең көп үлесі Гонконгта байқалады-41,11%, ол жыл сайын рейтингте көш бастап келеді. Әрі қарай рейтингте Малайзия мен Сингапур сәйкесінше 38,9% және 36,27% болды.

СЖжРА ҰСБ деректеріне сәйкес, жыл сайын 3 мамандық бойынша оқитын студенттер саны артып келеді:
  • "Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар" 2022/2023 оқу жылына студенттердің саны 2022/2023 оқу жылында 30 876 адамды құрады (2021/2022 оқу жылында 12 713 адам);
  • "Инженерлік, өңдеу және құрылыс салалары" - 2022/2023 оқу жылында 108 935 адам (2021/2022 оқу жылында 54 209 адам);
  • "Жаратылыстану ғылымдары, математика және статистика" - 2022/2023 оқу жылында 1 385 адам (2021/2022 оқу жылында 635 адам).

Жалпы, соңғы жылдары білім беруде техникалық мамандықтар бойынша кадрларды тәрбиелеуге басымдық берілгенін айта кеткен жөн. Ол үшін 2022 жылы жоғары білімі бар техникалық мамандарды даярлауға мемлекеттік тапсырыстың үлесі 60% - ға дейін ұлғайтылды. Сонымен қатар, еліміздің халық тығыз қоныстанған және батыс өңірлерінен келген түлектерге қосымша 10 000 грант бөлінді, оның ішінде техникалық және IT бағыттарға 7 000-нан астам грант бөлінді.

Аталған шаралар ҚР-да 2023-2029 жылдарға арналған жоғары білім мен ғылымды дамыту тұжырымдамасы шеңберінде 2029 жылға дейін іске асырылуын жалғастырады.

Сонымен қатар, білім алушы студенттер санының өсуі ғана емес, оларды одан әрі жұмысқа орналастыру да маңызды болып табылады. Ол үшін жоғары оқу орындары мен жұмыс берушілер арасындағы ынтымақтастық жөніндегі жұмысты күшейту қажет.




Қарау саны: 1437
Сақталған: 25.07.2023






... күте тұрыңыз

Хорошая погода, не так ли?

Таратылымға жазылу


Операция сәтті аяқталды.



ҚАТЕ!