Таза энергетикалық технологиялардың маңызды минералдарын жеткізудің қазіргі сынақтары
29.09.2023
Энергетика саласында маңызды минералдар деп жеткізу тізбегін бұзу қаупі жоғары; және энергияны өндіретін, тасымалдайтын, қорғайтын және сақтайтын технологияларды қоса алғанда, бір немесе бірнеше энергетикалық технологияларда маңызды функцияны орындайтын кез келген минерал, элемент, зат немесе материал түсініледі. Халықаралық энергетика агенттігінің (ХЭА) мәліметтері бойынша, таза энергетика саласы үшін маңызды минералдар мыс, литий, никель, кобальт және сирек жер элементтері болып табылады. Олар жел турбиналары мен электр желілерінен бастап электромобильдерге дейін көптеген заманауи, жылдам дамып келе жатқан таза энергетикалық технологиялардың маңызды құрамдас бөлігі болып табылады. Күн фотоэлектрлік (PV) электр станцияларын, жел электр станцияларын және электромобильдерді (EV) салу әдетте қазба отынымен жұмыс істейтін баламаларына қарағанда көбірек минералдарды қажет етеді. Әдеттегі электромобиль кәдімгі көлікке қарағанда алты есе көп минералды ресурстарды қажет етеді, ал жел электр станциясы газ электр станциясына қарағанда тоғыз есе көп минералды ресурстарды қажет етеді. Мысалы, ХЭА мәліметтері бойынша, электр автомбильді өндіру үшін орташа есеппен 53,2 кг мыс қажет, ал автомобиль үшін - 22,3 кг. Сәйкесінше кәдімгі автомобиль үшін 11,2 кг-ға қарсы 24,5 кг марганец қажет. Мыс пен марганецтен басқа, электр автомобильге қосымша 8,9 кг литий, 39,9 кг никель, 13,3 кг кобальт және 66,3 кг графит қажет. Бұл қосымша минералдар аккумуляторлар үшін қолданылады. Жел турбиналары мен электр қозғалтқыштары үшін өте маңызды тұрақты магниттер үшін қажет сирек жер элементтері маңызды рөл атқарады. Қазіргі уақытта жеке маңызды минералдарды жаһандық жеткізумен байланысты келесі негізгі қиындықтар бар. Мыс: Бұл минерал электрмен байланысты барлық технологиялардың негізі болып табылады және жоғары физикалық сипаттамаларға байланысты оны ауыстыру қиын. Қазіргі уақытта жұмыс істеп тұрған мыс кеніштері кен сапасының төмендеуіне және қорлардың сарқылуына байланысты өз шегіне жақындап келеді. Кен сапасының төмендеуі өндіріс шығындарына, шығарындыларға және қалдықтардың көлеміне жоғары қысым жасайды. Литий: Литийдің химиялық өндірісі аз аймақтарда қатты шоғырланған, бұл ретте Қытайдың үлесіне әлемдік өндірістің 60%-і (литий гидроксидінің 80%-тен астамы) тиесілі. Литий химикаттарын өндіруде ықтимал шектеулер бар, өйткені көптеген шағын өндірушілер көптеген жылдар бойы төмен бағадан кейін қаржылық қиындықтарға тап болуда. Никель: Индонезиядағы HPAL жобаларымен байланысты 1-сыныпты аккумуляторларды жеткізудің ықтимал төмендеуі мүмкін. HPAL жобаларында кідірістер мен қаражатты артық пайдалану бар. HPAL жобасы жоғары қысымды қышқылды шаймалау процесін қолданады (HPAL - High Pressure Acid Leach латеритті кен денелерінен никель мен кобальт алу). 1-сыныпты аккумуляторды жеткізудің балама нұсқалары тым қымбат немесе қоршаған ортаға үлкен шығарындыларды қажет етеді. Кобальт: Өндірісте Конгоға және қайта өңдеуде Қытайға жоғары тәуелділікті сақтауда (шамамен 70%), өйткені бұл елдерден тыс жерлерде тек қана бірнеше жобалар өндіріледі. Кобальтты өндірудің көп мөлшері жеткізу процесін әлеуметтік құбылыстарға осал етеді. Жаңа жеткізілімдер никель мен мыс нарықтарының дамуына тәуелді, өйткені кобальттың шамамен 90%-і осы пайдалы қазбаларды өндірудің жанама өнімі ретінде өндіріледі. Сирек жер элементтері: Қытай өндіруден қайта өңдеуге және магнит өндірісіне дейінгі бүкіл құн тізбегінде үстемдік етеді. Қайта өңдеу операцияларының теріс экологиялық көрсеткіштері де бар. Жоғары сұранысқа ие элементтерге (мысалы, неодим) бағаның көтерілу қаупі және төмен сұранысқа ие элементтерге (мысалы, церий) бағаның төмендеу қаупі бар. Әлемдік жеткізілімдердегі аса маңызды минералдарға сұраныстың артуы Қазақстан үшін өндірістерді құруда оларды жаһандық деңгейде минералдарды жеткізудің өсіп келе жатқан тізбегіне қосу үшін мүмкіндіктер терезесін жасайды. Бірақ сонымен бірге, ықтимал жаңа өндірістердің «жасыл» деңгейі минералдар экспортын ілгерілетуде маңызды рөл атқаратынын ескеру қажет.
Қарау саны: 1117 |
|
|