"MedTech" медициналық техника бойынша III Халықаралық форумдағы стратегиялық сессия

02.11.2023

2023 жылғы 27 қазанда Экономикалық зерттеулер институтының Басқарма төрағасы Руслан Сұлтанов Астана қаласында өткен "MedTech" медициналық техника жөніндегі III халықаралық форумда стратегиялық сессияның модераторы болды

Форум ҚР Үкіметінің, ҚР Денсаулық сақтау министрлігінің және "СК-Фармация" ЖШС қолдауымен "SILKWAY INNOVATION" (E-Forum.net жобасы) күшімен ұйымдастырылды және саладағы кең ауқымды мәселелерді қарауға бағытталған: медициналық техниканы орталықтандырылған сатып алу, медициналық бұйымдар өндірісін оқшаулау, R&D секторы, цифрлық медицина, сервистік медициналық қызметтер нарығын реттеу және басқалар.


Стратегиялық сессия шеңберінде қатысушылар медициналық техникамен жарақтандыруға кешенді көзқарас бағыттары бойынша, оның ішінде автоматтандыру арқылы, сондай-ақ өндірісті оқшаулау және сатып алу бойынша сағаттарды салыстырды.

ҚР Денсаулық сақтау вице-министрі Вячеслав Дудник өзінің сәлемдесу сөзінде уәкілетті органның жүргізіліп жатқан жұмысын атап өтті. Мемлекет басшысының "СК-Фармация" ЖШС алаңында медициналық жабдықтарды орталықтандырылған сатып алуды ұйымдастыру қажеттілігі туралы өткен жылғы тапсырмасын орындау үшін бірінші кезекте тиісті нормативтік база дайындалды. 2022 жылы жаңа схема бойынша жалпы сомасы 20 млрд.теңгеге 177 бірлік медициналық техника сатып алынды, жалпы үнемдеу 3 млрд. теңгеден асады (құны бір бірлігіне 20 млн. теңгеден асатын өңірлер үшін жабдықтар сатып алынды). 

Ағымдағы жылы 560 бірлікке жуық жабдыққа өтінім берілді. Бүгінгі таңда жалпы үнемдеу шамамен 4 млрд. теңгені құрайтын 52 млрд. теңгеге 430 лот ойнатылды. Ұлттық ДЗСҰО және СК-Фармация арқылы өтінімдер беру және олардың қозғалысы процесінің толық цифрлануы мен ашықтығы бойынша жұмыс жүргізілуде. Жабдықты жеткізушілерге бүгінде өтінімдерге белгілі бір түзетулер енгізуге мүмкіндік беріліп отыр. Таңдау бағаны төмендету аукционы арқылы жүзеге асырылады. Келесі мәселе - өңірлерде сатып алынатын қымбат медициналық техникаға қызмет көрсету үшін техникалық мамандардың болмауы. Бұл тапшылықты жою үшін ДДҰҒО базасында арнайы бағдарлама әзірленді, ол бойынша өткен жылы 26 адам, ағымдағы жылы - 75 маман оқытылды. Инженерлік кадрлардан басқа, бұл оқу бағдарламасы медициналық және әкімшілік қызметкерлерді, сондай-ақ аймақтық денсаулық сақтау басқармалары мен жеткізушілерді қамтиды. 

Келесі сын-қатер-отандық өндірушілердің дәрілік заттар мен медициналық бұйымдарды сатып алудағы үлесін 2025 жылы 50% - ке дейін жеткізу қажеттілігі (Мемлекет басшысының тапсырмасына сәйкес). Осы тапсрыма бойынша Дәрілік заттар мен медициналық бұйымдарды сатып алуды жүргізу қағидаларына сервистік қызмет көрсетудің кеңейтілген мерзімі (толық сервис және қолдау) бар медициналық техниканы сатып алу шарты арқылы сатып алудың жаңа тетігін енгізу бөлігінде толықтырулар енгізілді, яғни енді осы немесе өзге аппарат 3 жылдық кепілдік мерзімін ескере отырып қана емес, бүкіл өмірлік циклды қоса алғанда сатып алынады 10 жыл (бағаға барлық қажетті техникалық қызмет көрсету шығындары мен қосалқы бөлшектер кіреді).
 

Сатып алынған жабдықтың жай-күйі мен жүктемесі туралы барлық ақпарат медициналық мекемелердің оны пайдалану тиімділігін бақылау үшін "Медициналық техниканы басқару жүйесі" АЖ (МТБЖ) интеграцияланатын болады. Бұдан басқа, "Өнеркәсіпті дамыту қоры" АҚ желісі бойынша отандық медициналық техниканы сатып алуды лизингтік қаржыландыру мүмкіндігі қамтамасыз етілді. Министрлік медициналық жабдықтар бойынша даму тұжырымдамасын дайындады, ол денсаулық сақтауды дамытудың 5 жылға арналған жалпы тұжырымдамасына енеді және шамамен ағымдағы жылдың соңына дейін қабылданады. Тұжырымдама реанимация, босандыру, ауылдық денсаулық сақтау бойынша медициналық техниканы (32 ауданаралық аурухана), оның ішінде операциялық блоктарға, КТ, МРТ аппараттарына, ангиографтарға жаңғыртуға және жарақтандыруға қаражат бөлуді көздейді. 

Онкологиялық аурулардың себептері бойынша өлім-жітім жүрек-қан тамырлары ауруларынан кейін екінші орында тұрғанын ескере отырып, 2023 жылғы 5 қазанда ҚР Премьер-Министрі онкологиялық қызметті дамыту жөніндегі кешенді жоспарға (5 бөлім, 70 тармақтан астам) қол қойды, оған барлық бағыттар, оның ішінде профилактика, скрининг, институттар мен диспансерлерді жаңғырту кіреді.

В. Дудник: "Дәрігер науқасты сөзбен емдей алатын кездер өткенге айналды. Бүгінгі таңда ауыр науқастарды емдеудің оң нәтижелері, күрделі диагностикаға тек заманауи жабдықтар арқылы қол жеткізіледі".

"Turar Healthcare" КЕАҚ Басқарма төрағасының орынбасары Асқар Хорошаш жобаланатын денсаулық сақтау объектілеріндегі (Health Planning) медициналық техниканы жоспарлаудың қолданыстағы жүйесін және оны жетілдіру жөніндегі іс-қимылдарды толығырақ атап өтті. Оператор денсаулық сақтау инфрақұрылымын дамытуға, атап айтқанда медициналық жабдықтармен қамтамасыз етуге жауапты. Бүгінгі таңда медициналық жабдықтармен жарақтандыру халықтың салыстырмалы тығыздығы бар ЭЫДҰ елдеріне қарағанда бірнеше есе төмен, бұл оның болмауынан да, қолданыстағы жабдықтың тозуының жоғары деңгейінен де көрінеді. Оператор денсаулық сақтау инфрақұрылымын дамытудың барлық цикліне қатысады-стратегиялық жоспарлаудан бастап, нақты медициналық ұйымдарды жобалау мен қамтамасыз етуге дейін. 

Жабдықтың әрбір түрі бойынша демографиялық көрсеткіштерді, жолдардың сапасын және басқа да маңызды факторларды ескере отырып, аудандар мен нақты ұйымдар бойынша бөлінген инфрақұрылым карталары жасалады. ЦДИАӨМ-мен бірлесіп осы ақпаратты цифрландыру бойынша жұмыс жалғасуда. Бұдан басқа, денсаулық сақтау жүйесінде тариф белгілеуді жетілдіру пысықталуда-бүгінгі күні тарифтер, мысалы, ғимараттарға, құрылыстарға, жабдықтарға байланысты амортизациялық шығыстарды есепке алмайды. 

Қолданыстағы Health Planning жүйесі жобаға дейінгі құжаттаманы, медициналық-технологиялық тапсырманы әзірлеуді қоса алғанда, барлық кезеңдерде медициналық техниканы оңтайлы жоспарлауға мүмкіндік береді. Барлық жұмыс алдыңғы қатарлы халықаралық стандарттарды ескере отырып жүргізіледі, оның ішінде. GCI, FCG, ЕО, АҚШ, Жапония, Кореяның жетекші әдістері.


"СК-Фармация" ЖШС Басқарма төрағасы Ерхат Есқалиев медициналық техниканы орталықтандырылған сатып алуды ұйымдастыру және жетілдіру бойынша жүргізіліп жатқан жұмыстарды егжей-тегжейлі баяндады. Бірінші кезекте ҚР Қаржы министрлігінің ЭҚО-мен бірлесіп, бұрын жүзеге асырылмаған техспефицикацияларды бақылау әдістемесіне негізделген платформа құрылды. Мәскеу қ.Үкіметінің тәжірибесі, осы нарық сарапшыларының, сондай-ақ ҚР Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігінің ұсыныстары ескерілді. Бұл сатып алуды тәртіпке келтіруге мүмкіндік берді. Қазіргі уақытта жүйені дамытуға ұлттық ДЗСҰО-пен бірлесіп техникалық ерекшеліктерді біріздендіру (шаблондар жасау) бойынша жұмыстар жүргізілуде. Сондай-ақ, жүйе процестердің бір бөлігін автоматтандыруға және бақылауды жүргізуге мүмкіндік берді. Автоматтандыру жұмыстары жалғасуда.

Ерхат Есқалиев: "Бүгінгі таңда нақты өлшенетін әсерлерге қол жеткізілді, мысалы, 2-ден 5-ке дейін әлеуетті өнім берушілердің ашық конкурстарына тұрақты қатысу, Автоматты аукциондардың енгізілген тәжірибесі (3-тен 86 қадамға дейін), келіссөздер кезінде жеткізу бағасын лот үшін 17 млн.теңгеге дейін төмендету".

Сондай-ақ, "СК-Фармация" ЖШС екі жылдық жұмыс қорытындысы бойынша оператордың сатып алуындағы халықаралық бәсекелестіктің өскенін атап өтті. Елдік бөліністе алғашқы он жеткізуші келесідей орналасқан (кему ретімен): Жапония, ҚХР, Корея, Германия, Италия, АҚШ, Қазақстан, Нидерланды, Швейцария, Ұлыбритания. Бұдан басқа, медициналық техникаға қызмет көрсететін сервистік компанияларға қойылатын біліктілік талаптарын қатаңдату ("бір күндік фирмаларды" болдырмау үшін), брендтерге қарамастан сервисті біріздендіру, сондай-ақ техникаға қызмет көрсетуге арналған жоспарлы шығыстарды ағымдағы 1-3% - тен медициналық техника құнының кемінде 5% - не дейін ұлғайту бойынша жұмыс жүргізілуде. 

Оператор жүргізетін жеке маңызды трек-бұл МТБЖ-ны жетілдіру (1С-пен интеграция, жабдықтың жұмыс уақытын есепке алу, бұзылуларды бақылау және т.б.). Инвестицияларды тарту бөлігінде бірыңғай дистрибьютор медициналық техника өндірісін халықаралық стандарттар деңгейінде оқшаулау үшін офтейк-келісімшарттар тетігін енгізеді. КСӨ-ның дамуына а.ж. 26 қазанда жарияланған дәрілік заттар мен медициналық техниканың жаһандық логистикалық-сауда орталығы болып табылатын фармацевтикалық хабтың құрылуы да жауап береді. Атап айтқанда, осы кәсіпорынды сатып алуды қамтамасыз ету бойынша "Қырғызфармация" МК-мен уағдаластықтарға қол жеткізілді.

Ерхат Есқалиев: "Біз өндірісті оқшаулау бойынша жаһандық вендорларды тарту үшін көрші республикалармен бәсекелесеміз. Бүгінгі таңда барлық қажетті заңнамалық база бар. Өзімізден басқа, отандық өндірушіге сенетін ешкім жоқ. Бір күні "Қазақстанда жасалған" деген тіркес "Жапонияда жасалған" немесе "Кореяда жасалған" сияқты мағыналы естілуі үшін шығарылатын өнімнің сапасын мұқият қадағалау қажет.


Модератордың барлық спикерлерге саланы сапалы медициналық техникамен және тиісті сервиспен қамтамасыз ету үшін мемлекет, жеке бизнес және халықаралық ұйымдар қалай өзара іс-қимыл жасауы керектігі туралы жалпы сұрағына жауап бере отырып, "Philips" компаниясының өңірлік директоры Ольга Волкова Испанияның Андалусиясында (8 провинция, халқы 8,5 млн. адам, дәрігерлерге күнделікті 18000-нан астам сұраныс, жылына 10 млн.радиологиялық зерттеулер) емдеу мекемелері қолданатын жабдыққа тәуелсіз жалпы орталықтандырылған радиологиялық ақпараттық жүйенің (маркасы, модификациясы) енгізілуін мысалға келтірді. Енгізілген жүйе пленкадағы суреттерден толықтай құтылуға, сондай-ақ пациенттердің артық қозғалысын толығымен жоюға мүмкіндік берді (бірыңғай диагностикалық ақпарат барлық жерде қол жетімді). Рентген пленкасымен байланысты жыл сайынғы шығындар 1,5 миллион еуродан 10 мың еуроға дейін қысқарды.

"Дәрілік заттар мен медициналық бұйымдар сараптамасының ұлттық орталығы" ШЖҚ РМК Басқарма төрағасы Еркен Дәуітбаев қазіргі уақытта ҚР Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы кодексіне өнім желісінің күрделілігін ескере отырып, медициналық техниканың қолданыстағы бағалық реттелуін алып тастау енгізілгені туралы хабарлады, онда жабдықтың бір түрі мыңдаған түрлі модификацияларды қамтуы мүмкін.

"Олимп КДЗ" құрылтайшысы және бас директоры Ерлан Сүлейменов сервистік инженерлердің жоғары қажеттілігіне ерекше назар аударды. Компания қажеттіліктің шамамен 80% -ін өтейтін өзінің инженерлік тобын дамытады, қалғанын әлемдік вендорлар қамтамасыз етеді. Меншікті сервис-инженерлер пайдаланылатын техниканы өндірушілер жағдайында міндетті оқытудан өтеді.

Отандық медтехника өндірушілерінің басшылары оқшаулау тәжірибесімен және ағымдағы жобалар туралы ақпаратпен бөлісті: "Ақтөберенген" АҚ атқарушы директоры Марс Махмутов және "Ordamed" АҚ Басқарма төрағасы Еркін Ділімбетов.

Еркін Ділімбетов: "Медициналық техниканы өндіруші ретінде Қазақстан туралы аңызды шындыққа айналдыру үшін сенімнен басқа уақыт қажет, ең бастысы, ішкі және көрші нарықтарда отандық өндірушінің мүдделерін ілгерілетуде көрініс табатын мемлекет пен мемлекеттік операторлар тарапынан нақты басым назар қажет. Ең қиын мәселе – әлемдік өндірушілермен технологияларды беру туралы келісімге қол жеткізу. Біздің компанияның Samsung-пен қарым-қатынасының мысалында бұл процесс бірнеше жылға созылады. Алайда, пандемия қиын жағдайда тапшылық жағдайының қайталануын болдырмау үшін отандық медициналық техника өндірісін дамыту қажеттілігінің баламасыздығын көрсетті".

Сондай-ақ, спикер отандық өндірушілер іс жүзінде несие беруші болған кезде қорлар немесе емдеу мекемелері тарапынан есеп айырысулардың уақтылы жүргізілмеуінің жиі кездесетін проблемасына назар аударды. Бұдан басқа, бүгінгі таңда қазақстандық медициналық техниканы жеткізушілер жеткізілген жабдықты пайдаланудың барлық кезеңінде тапсырыс берушілердің персоналын тегін оқытуға мәжбүр.

Форумның келесі бизнес-сессиялары аясында қазақстандық медициналық техника өндірісін дамыту мәселелері толығырақ қарастырылды.

Стратегиялық сессияны жаба отырып, Руслан Сұлтанов ұлттық құзыреттерді дамытудың, атап айтқанда медициналық жабдықтардың сапалы өндірісі мен сервисіндегі маңызды маңыздылығын атап өтті. Сонымен қатар, модератор қазіргі уақытта кейіннен барлық салалық жоспарлар үйлестірілуі тиіс 2050 жылға дейінгі Елдік стратегия, 2029 жылға дейінгі Ұлттық даму жоспары, Ұлттық инфрақұрылымдық жоспар әзірленіп жатқанын ескере отырып, саладағы стратегиялық жоспарлардың (Денсаулық сақтауды дамытудың 2026 жылға дейінгі тұжырымдамасы, Ана мен баланы қорғау тұжырымдамасы және Денсаулық сақтау инфрақұрылымын дамытудың әзірленіп жатқан тұжырымдамасы) ықтимал артық санына назар аударды.




Қарау саны: 1057
Сақталған: 23.11.2024






... күте тұрыңыз

Хорошая погода, не так ли?

Таратылымға жазылу


Операция сәтті аяқталды.



ҚАТЕ!