Біздің өңірлер Өңірлік стандарттар жүйесіне қаншалықты сәйкес келеді? 3-бөлім. Ақтөбе облысы
15.12.2023
Біздің өңірлер Өңірлік стандарттар жүйесіне қаншалықты сәйкес келеді? 3-бөлім. Ақтөбе облысы Өңірлік стандарттар жүйесінің талаптарына сәйкес өңірлердің объектілермен және қызметтермен (игіліктермен) қамтамасыз етілуін бағалау қорытындыларына арналған шолуларды жариялауды жалғастырамыз. Ақтөбе облысы кезекте тұр. Ақтөбе облысы еліміздің өңірлері арасында өмір сапасы бойынша көшбасшылардың бірі болып табылады. Объектілермен және қызметтермен (игіліктермен) қамтамасыз етілу деңгейі 80,2% құрайды. Бұл – республика бойынша Алматы қаласы мен Павлодар облысынан кейінгі үшінші көрсеткіш. Өңірдің мықты позициялары білім беру, денсаулық сақтау, мәдениет және спорт объектілерімен, көлік және инженерлік инфрақұрылыммен, сондай-ақ қызмет көрсету инфрақұрылымымен және т.б. қамтамасыз етілудің жоғары деңгейіне байланысты. Ақтөбе облысы инфрақұрылыммен жоғары қамтамасыз етілуден басқа, мұндағы ауылдардың қалаларға қарағанда жақсы жабдықталғандығымен ерекшеленеді. Осылайша, 2022 жылдың қорытындысы бойынша ауылдардың әлеуметтік игіліктермен және инфрақұрылыммен қамтамасыз етілуі қалалардағы 73,5%-ке қарағанда 86,8% құрады. Мұндай жағдай бірнеше факторларға байланысты. Біріншіден, өңірде 6 шағын қала бар, олар қаржыландырудың жеткіліксіздігіне байланысты өмірді қамтамасыз ететін инфрақұрылымға қатысты күрделі проблемалар бар. Сонымен қатар, екі қалада халық саны 3 мың адамнан аспайды (Жем – 1,5, Темір – 2,1), тиісінше, бұл қалаларда қалалық стандарттар сақталмайды. Шағын қалалардың төмен көрсеткіштері облыс қалаларының инфрақұрылым объектілерімен және басқа да игіліктермен қамтамасыз етілуінің орташа деңгейіне тікелей әсер етеді. Екіншіден, батыстағы ауыл өмірі елдің басқа бөліктеріне қарағанда жақсы жабдықталған. Табиғи газдың болуының өзі жетістік, ол ауылдағы өмірді едәуір жеңілдетеді, оны ыңғайлы, қолайлы әрі сапалы етеді. Өңір халқының өмір сүру сапасына барынша әсер ететін негізгі игіліктермен қамтамасыз ету деңгейін бағалаудың нәтижелері қандай? Білім беру саласында объектілермен және қызметтермен қамтамасыз ету деңгейі жоғары – 95,6%. Мектептермен (94,6%) және балабақшалармен (96,2%) жағдай өте жақсы. Облыста еліміздің батыс өңірлері арасында мектепке дейінгі мекемелердің ең тармақталған желісі – 575 бірлік, ал 1 жастан 6 жасқа дейінгі балаларды мектепке дейінгі тәрбиемен және оқытумен қамту 88,37% құрайды (республика бойынша – 81,8%). Соңғы 5 жылда өңір үш ауысымды мектептердің санын 14 бірліктен 4 бірлікке дейін айтарлықтай төмендете алды. "Жайлы мектеп" ұлттық жобасы шеңберінде жаңа мектептер салу есебінен 2025 жылға қарай облыста апатты және үш ауысымды мектептер мәселесін толық шешу жоспарлануда. Бұл туралы Ақтөбе облысының бұрынғы әкімі Ералы Тоғжанов ағымдағы жылдың мамыр айында Орталық коммуникациялар қызметінде өткен брифингте мәлімдеді. Бірақ осыған қарамастан, бүгінгі күні өңірде 11 білім беру нысаны апатты жағдайда тұр, ал 145-і күрделі жөндеуді қажет етеді. Мектепке дейінгі мекемелерде, негізінен қалалық жерлерде оқушы орындарының тапшылығы бар. Облыстың балабақшаларына кезекте 9,7 мың бала тұр. Денсаулық сақтау саласында проблемалар негізінен ауылдық жерлерде шоғырланған. Егер қалаларда медициналық объектілермен қамтамасыз етілу 99,1% құраса, облыс ауылдарында барлығы 84% құрайды. Басты проблема – ауылдарда алғашқы медициналық-санитарлық көмектің болуы. Көптеген ауылдарда медициналық пункттер жоқ, ал 64 медициналық мекеме тозығы жеткен және бейімделген ғимараттарда орналасқан. Осыған байланысты ауыл тұрғындары талдауларды тапсыра алмайды және жергілікті жерлерде тиісті тағайындаулар ала алмайды. Талдау туралы қорытынды және дәрігер тағайындауын алу үшін ауыл тұрғыны аудан орталығына немесе жақын қалаға баруы керек. Қазақстан Республикасының Премьер-министрі Әлихан Смайылов ағымдағы жылдың тамыз айында Ақтөбе облысына соңғы сапары барысында ауылдық денсаулық сақтау проблемаларын шешу қажеттігін атап өтті. Тағы бір маңызды проблема – облыс аудандарында мамандардың жетіспеушілігі. Ауылдарда жалпы практика дәрігерлеріне, анестезиологтарға, реаниматологтарға үлкен қажеттілік бар. Бұл батыс өңірдегі ең ірі медициналық университетке қарамастан. Жалпы, облыс бойынша 9 медициналық мекеме апатты жағдайда, 49-ы күрделі жөндеуді қажет етеді. Сонымен қатар, 63 емдеу мекемесін салу қажет. Мәдениет саласында объектілермен қамтамасыз ету деңгейі орта есеппен 95% құрайды: спортзалдармен – 97,6%, кітапханалармен – 94,5%, дене шынықтыру-сауықтыру кешендерімен – 93,2%, мәдени-демалыс ұйымдарымен – 92,7%, мұражайлармен – 89,5%. Мәдениет және спорт саласындағы өңірдің негізгі проблемалары материалдық-техникалық базаның жинақталмауымен, бірқатар объектілердің апаттылығымен және тозуымен, сондай-ақ кадрлардың жетіспеушілігімен байланысты. Жергілікті атқарушы органдардың деректері бойынша облыста 4 мәдени-спорттық нысан апатты жағдайда тұр, 50-і күрделі жөндеуді талап етеді. Бұл ретте қосымша 123 мәдени-спорт нысанын салу қажет. Өңірде инженерлік инфрақұрылым жақсы дамыған. Облыстың елді мекендерін орталық сумен қамтамасыз ету орта есеппен 99,2%, электрмен жабдықтау – 99,0%, орталықтандырылған газбен жабдықтау – 98,3% құрайды. Бірақ бірқатар қалалар мен ауылдарда кәріздің болмауы облыс тұрғындарына көптеген қолайсыздықтар туғызады. Мысалы, елді мекендерді орталық кәрізбен қамтамасыз ету деңгейі небәрі 61,2% құрайды. Қалаларда 252 мыңнан астам адам су бұру жүйелеріне қосылмаған. Сонымен қатар, кәріз желілерінің (жартысынан көбі) және кәріз тазарту қондырғыларының (90%-ке жетеді) тозу проблемалары бар. Бұған қоса, облыстың екі қаласында кәріз және тазарту қондырғылары мүлдем жоқ. Жағдайды түзету үшін алдымен 895,3 км желіні жөндеп, кем дегенде 5 кәріз-тазарту құрылысын салу қажет. Өңірдің нағыз осал тұсы автомобиль жолдарының жағдайы болып табылады. Республикалық және жергілікті маңызы бар жолдарда да, елді мекендер ішіндегі жолдарда да проблемалар бар. Барлығын рет-ретіімен қарастырайық. Жергілікті маңызы бар автожолдардың 30%-тен астамы қанағаттанарлықсыз жағдайда. Бұған қоса, "Ақтөбе-Ұлғайсын" және "Қандыағаш-Шалқар-Ырғыз" сияқты республикалық жолдардың маңызды учаскелері 30 жылдан астам жөндеу жұмыстарын көрмеді. Қазіргі жағдай өңір ішіндегі көлік байланысын едәуір төмендетеді және Ақтөбе облысының логистикалық әлеуетін іске асыру үшін жағдайды нашарлатады. Жолсыздық проблемасын ауыл тұрғындары қатты сезінеді. Нашар жолдар өңірдің экономикалық дамуын және Ақтөбе агломерациясының қалыптасу процесін тежейтін елеулі тосқауыл болып табылады. Көлік инфрақұрылымында жергілікті жолдармен қатар елді мекендердегі жолдармен, көшелерді жарықтандырумен және қоғамдық көліктердің жұмысымен байланысты проблемалар бар. Мысалы, елді мекендерді жолдармен қамтамасыз ету деңгейі 62,8%, көшелерді жарықтандыру – 74,7% құрайды. Өңірде қоғамдық көлікпен қамтамасыз ету небәрі 58,4% құрайды. Проблемалар автобустардың жетіспеушілігі мен сапасына, сондай-ақ жүргізушілердің жетіспеушілігіне байланысты. Облыс әкімдігінің бағалауы аясында тұрғындардың өздері Ақтөбе облысының қалалары мен ауылдарындағы өмір сапасы туралы не ойлайтынын білу қызықты болар еді. 2022 жылы "Экономикалық зерттеулер институты" АҚ сарапшылары Азия даму банкімен бірлесіп Қазақстан өңірлеріндегі қала және ауыл тұрғындарының әл-ауқатын қабылдауда жалпыұлттық зерттеу жүргізді. Зерттеу нәтижелері бойынша аймақ тұрғындары инженерлік-көлік инфрақұрылымын орташа деңгейден жоғары деп бағалайды. Ақтөбеліктер электрмен жабдықтау, жылумен жабдықтау және сумен жабдықтау сапасын жоғары бағалайды. Кәрізбен қамтамасыз ету бойынша сұрақтар бар (4-тен 2,6 балл). Облыс тұрғындары ең төменгі бағаны автомобиль жолдарының сапасына береді (4-тен 1,9 балл), бұл осы саладағы проблемалардың болуын растайды. Айта кету керек, ауылдардағы инфрақұрылымның барлық түрлері бойынша жағдай қалаларға қарағанда нашар. Әлеуметтік инфрақұрылымда жағдай қайшылықты. Егер денсаулық сақтау саласында тұрғындар медициналық қызмет көрсету сапасына және ауруханалардың жеткіліктілігіне қанағаттанбаса, онда білім беруде жалпы халық балабақшалар мен мектептердің бар санына қанағаттанады. Бұл ретте тұрғындардың елеусіз бөлігі әлі де балабақшалар мен мектептермен толық қамтылмағанын атап өтеді. Ал облыстың қалалары мен ауылдары бөлінісіндегі жағдай қалай? Бағалау қорытындысы бойынша 29 елді мекен 80%-тен жоғары қамтамасыз етілу деңгейін көрсетті. Қамтамасыз етілудің ең жоғары деңгейі Мәртөк ауданының Мәртөк ауылында (93,4%) тіркелді. Ауыл аудан орталығы болып табылады. Қаланың тұрақты тұрғындарының саны 10 мыңнан асады. Сондай-ақ, облыстың әкімшілік орталығында Ақтөбе қаласында жоғары қамтылу байқалады (92,8%). Естеріңізге сала кетейік, 565 мың халқы бар Ақтөбе қаласы батыс өңірдегі ең ірі қала және Ақтөбе агломерациясының орталығы болып табылады. Инфрақұрылым объектілерімен қамтамасыз етілу деңгейі жоғары елді мекендердің қатарына Қарауылкелді (9,9 мың адам), Бестамақ (3,7 мың адам), Үшқұдық (1,3 мың адам), Жайсаң (3,2 мың адам), Саржансай (1,1 мың адам), Бадамша (9,9 мың адам), Сарыжар (5 мың адам). адам.) және Мөңке би (0,9 мың адам) ауылдары да кірді. Объектілермен және игіліктермен қамтамасыз етілудің ең төменгі деңгейлері Ақбұлақ (162 адам), Ұлпан (101 адам) және Талдықұм (111 адам) ауылдарында атап өтілді. Жалпы, ауылдық жерлерде қамтамасыз етілудің жоғары деңгейіне (80%-тен астам) 23 ауыл, орта деңгейіне (50-80%) – 202 ауыл, төмен деңгейіне (50%-тен аз) – 90 ауыл ие. Нұрболат Құрметұлы, орталық директоры
Қарау саны: 828 |
|
|