Тұтынушылардың құқықтарын қорғау
28.01.2024
Тек 2022 жылдың өзінде Қазақстан Республикасының Сауда және интеграция министрлігі 30,2 мыңнан астам өтінішті қарады. Азаматтардың басым бөлігі медициналық қызмет, байланыс қызметі, қалалық қоғамдық көлік пен қоғамдық тамақтандыру қызметтерінің сапасына көңілі толмайды. Бұл ретте өткен жылы түскен өтініштердің 44,8%-ы бойынша заңгерлік кеңестер беріліп, 43,7%-ы бойынша оң шешім қабылданған. Тұтынушыларға барлығы 786 млн теңге қайтарылды. Сонымен қатар, бүгінде Қазақстанда 172 қоғамдық тұтынушылар бірлестігі тіркелген, оның тек 55-і ғана жұмыс істеп тұр. Тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөніндегі уәкілетті органның тапсырысы бойынша жүргізілген социологиялық сауалнамаға сәйкес, 2020 жылы Қазақстанда респонденттердің 71 пайызы тұтынушылар құқығының бұзылуына тап болған. Тұтынушылардың құқықтары бұзылған жағдайда респонденттер қайда жүгінеді деген сұраққа келесі жауаптар берілді:
2021 жылғы социологиялық сауалнаманың нәтижелері де «тұтынушылардың құқықтары бұзылған жағдайда олар қоғамдық (мемлекеттік емес) тұтынушы ұйымына хабарласа ма» деген сұраққа сауалнамаға қатысқан респонденттердің өте төмен көрсеткіштерін (13,1%) көрсетеді. Әлеуметтанулық сауалнамалардың жоғарыда көрсетілген нәтижелері мемлекеттік емес тұтынушылар ұйымдарының тұтынушылар дауларын реттеу институтының нашар дамығанын көрсетеді, басқаша айтқанда, азаматтар олар туралы білмейді, ал егер естіген болса, олардың өз істеріне сенімсіз. мүмкіндіктері. «Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы» Заң жобасы («Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы» Қазақстан Республикасы Заңының жаңа редакциясы) ағымдағы жылдың 3 ақпанында «Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 2012 жылғы 3 ақпанда интернет-порталында жарияланған. қоғамдық талқылау үшін ашық нормативтік құқықтық актілер) 2024 жылдан бастап Уәкілдің жаңа институттың функцияларын айқындайтын тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөніндегі қызметін енгізуді көздейді. Алайда, омбудсмен мен тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы уәкілетті органның функцияларын талдау кезінде тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы уәкілетті органмен қайталанатын бірқатар функциялар бар. Тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы заңнамалық жұмыс шеңберінде Адам құқықтары жөніндегі уәкіл мен уәкілетті органның функционалдық міндеттерін ажырата отырып, «Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы» заң жобасында көзделген нормаларды жетілдіру қажет. тұтынушылардың құқықтарын қорғау.
Қарау саны: 749 |
|
|